Spot "10 lat w Unii Europejskiej" - o 18 razy za drogi | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 25.04.2014

Spot „10 lat w Unii Europejskiej” – o 18 razy za drogi

Jak to możliwe, żeby wyprodukowanie minutowego spotu promocyjnego kosztowało prawie 1 mln zł? Według doniesień medialnych właśnie tyle kosztowała produkcja spotu zatytułowanego „”.

Spot 10 lat w Unii Europejskiej przepłacono 18 razy

Skąd tak ogromny koszt? Niestety nie przedstawiono opinii publicznej szczegółowego kosztorysu produkcji, dzięki któremu dowiedzielibyśmy się, która „gwiazda filmowa” zainkasowała gigantyczne honorarium. Tym bardziej, że w spocie aktorskie gwiazdy nie występują… A zatem warto byłoby chociaż wiedzieć, jak wyglądały koszty produkcji po stronie spółki, która spot stworzyła.

Jak podaje Rzeczpospolita, spot wyprodukowała spółka zależna od Grupy DDB, której dyrektorem jest , społeczny doradca prezydenta Komorowskiego…

Dla porównania, za kwotę około 5 mln zł można w polskich warunkach stworzyć profesjonalny, pełnometrażowy film z gwiazdorską obsadą aktorską. Kontrowersyjne „” (film trwający 107 min.) kosztowało 5,7 mln zł.

Porównując czas trwania „Pokłosia” (107 min.) i spotu (1 min.), dojdziemy do wniosku, że gdyby ekipa „od spotu” zajęła się produkcją „Pokłosia” – film kosztowałaby około 107 mln zł… czyli ponad 18 razy więcej.

Zestawiając budżet „Pokłosia” i omawianego spotu – ten ostatni powinien kosztować maksymalnie około 50 tys zł. I tyle właśnie kosztują najdroższe spoty reklamowe, produkowane przez renomowane agencje reklamowe.

10 lat świetlnych – 10 lat w Unii Europejskiej


Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Michał Lange

- dr n. hum., publicysta i komentator. Twórca niezależnych mediów. Autor analiz dotyczących PR, języka polityki i marketingu politycznego.Twitter: @MichalLange

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika