"Kierunek-szacunek". Akcja promująca kulturę wśród uczestników ruch drogowego | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 28.11.2012

„Kierunek-szacunek”. Akcja promująca kulturę wśród uczestników ruch drogowego

Przypominamy, że w Gdańsku rozpoczęła się społeczna „kierunek-szacunek”, promująca kulturę i pozytywne relacje pomiędzy uczestnikami ruchu drogowego – kierowcami, pieszymi i rowerzystami.

Kampania „kierunek-szacunek” realizowana jest przez Miejski w Gdańsku w ramach projektu Mimosa CIVITAS PLUS. Jej adresatami mają być naszego miasta – zarówno kierowcy i rowerzyści, jak również piesi. ma na celu poprawę wzajemnych stosunków tych – niestety nie zawsze przychylnie do siebie nastawionych – grup użytkowników gdańskich dróg, tras rowerowych i chodników.

Do wzajemnego szacunku na chodnikach i ulicach zachęcać mają billboardy, spoty reklamowe emitowane w mediach. Będzie także dostępna specjalna strona internetowa, gdzie piesi, rowerzyści i kierowcy będą mogli wspólnie tworzyć spis kulturalnych zasad ruchu. będzie również nagłaśniana podczas X Jubileuszowej Parady, Mikołaje na Motocyklach. Każdy, kto zechce poprzeć akcję, będzie mógł to również wyrazić naklejając na swój rower czy samochód specjalną naklejkę z logiem kampanii.

– Widząc taką naklejkę na szybie auta, czy na rowerze, każdy użytkownik ruchu będzie mógł zakładać, że ma do czynienia z dżentelmenem, kimś kto na przykład przepuszcza pieszego na pasach – tłumaczy Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.

Kampania „kierunek-szacunek” jest w całości finansowana ze środków projektu CIVITAS, czyli z dotacji unijnych.

Autor

- dziennikarka Gazety Bałtyckiej.

Wyświetlono 1 Komentarz
Napisano
  1. Imię... pisze:

    Juz widze ten szacunek na gdanskich ulicach. Smiech na sali

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>