„Kierunek-szacunek”. Akcja promująca kulturę wśród uczestników ruch drogowego
Przypominamy, że w Gdańsku rozpoczęła się kampania społeczna „kierunek-szacunek”, promująca kulturę i pozytywne relacje pomiędzy uczestnikami ruchu drogowego – kierowcami, pieszymi i rowerzystami.
Kampania „kierunek-szacunek” realizowana jest przez Urząd Miejski w Gdańsku w ramach projektu Mimosa CIVITAS PLUS. Jej adresatami mają być mieszkańcy naszego miasta – zarówno kierowcy i rowerzyści, jak również piesi. Kampania ma na celu poprawę wzajemnych stosunków tych – niestety nie zawsze przychylnie do siebie nastawionych – grup użytkowników gdańskich dróg, tras rowerowych i chodników.
Do wzajemnego szacunku na chodnikach i ulicach zachęcać mają billboardy, spoty reklamowe emitowane w mediach. Będzie także dostępna specjalna strona internetowa, gdzie piesi, rowerzyści i kierowcy będą mogli wspólnie tworzyć spis kulturalnych zasad ruchu. Kampania będzie również nagłaśniana podczas X Jubileuszowej Parady, Mikołaje na Motocyklach. Każdy, kto zechce poprzeć akcję, będzie mógł to również wyrazić naklejając na swój rower czy samochód specjalną naklejkę z logiem kampanii.
– Widząc taką naklejkę na szybie auta, czy na rowerze, każdy użytkownik ruchu będzie mógł zakładać, że ma do czynienia z dżentelmenem, kimś kto na przykład przepuszcza pieszego na pasach – tłumaczy Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.
Kampania „kierunek-szacunek” jest w całości finansowana ze środków projektu CIVITAS, czyli z dotacji unijnych.
Juz widze ten szacunek na gdanskich ulicach. Smiech na sali