Zakończyła się budowa drugiego fragmentu Trasy Sucharskiego. Znamy szczegóły inwestycji | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 30.11.2012

Zakończyła się budowa drugiego fragmentu Trasy Sucharskiego. Znamy szczegóły inwestycji

Zakończyły się prace w ramach II fragmentu budowy Trasy Sucharskiego w Gdańsku na odcinku od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu. Dziś nastąpi uroczyste otwarcie inwestycji czyli połączenia dróg krajowych z Trasą Sucharskiego.

Dziś zakończyło się II zadanie inwestycji. Do użytku oddany zostanie odcinek od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu Trasy Sucharskiego..

Prace budowlane trwały od czerwca ubiegłego roku i objęły budowę drogi o długości 2,7 km. Wartość inwestycji wyniosła ponad 183,1 mln zł brutto. Inwestorem była spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a generalnym wykonawcą Skanska. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Zakres prac zrealizowanych przez Skanska w ramach II zadania objął budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni i liczących po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m, ronda oraz czterech obiektów mostowych: trzech nad torami kolejowymi i jednego nad torami tramwajowymi. Prace objęły również budowę węzłów: Budzysza i Ku Ujściu.

W ramach inwestycji wykonano całe uzbrojenie terenu, w tym m.in. ekrany akustyczne, mury oporowe oraz media. Zakres prac budowlanych objął także budowę odcinków dla pieszych oraz ścieżek rowerowych, a także budowę dróg serwisowych, dojazdowych i zbiorczych. Skanska odpowiedzialna była również za budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej oraz wzmocnienie podłoża gruntowego pod nasyp.

W ramach wzmocnienia podłoża zastosowano 6 technologii:

  • przypowierzchniowa wymiana gruntów (do głębokości ok. 3,5 m) w ilości ok. 120 tys. m sześć.
  • przemieszczeniowe kolumny betonowe
  • kolumny cementowo-żwirowe
  • wzmocnienie podłoża metodą mikrowybuchów
  • wzmocnienie podłoża metodą DR (wymiana dynamiczna)
  • materace złożone z geosyntetyków i warstw kruszywa na powierzchni ok. 150 tys. m kw.

Zadanie II w liczbach:

  • klasa techniczna ulicy: GP (główna ruchu przyśpieszonego)
  • długość trasy: ok. 2 700 m
  • przekrój trasy: 2×2 (dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu)
  • szerokość pasa drogowego: ok. 40 m
  • prędkość projektowa Vp=60 km/h, prędkość miarodajna Vm=70 km/h
  • obciążenie ruchem 115 kN/oś, kategoria ruchu KR5
  • powierzchnia drogi głównej: 51 333 m kw.
  • powierzchnia dróg serwisowych: 1 8 m kw.
  • powierzchnia łącznic: 9 447 m kw.
  • nasypy: 281 418 m sześc.
  • mieszanka mineralno-asfaltowa: 27 221 m sześć.
  • liczba wiaduktów: 4
  • sumaryczna długość wiaduktów: około 700 m
  • długość odcinków ekranów akustycznych: 240 m
  • przebudowa istniejących rowów melioracyjnych: ok. 1 536 m
  • budowa nowych rowów melioracyjnych: ok. 1 000 m

Autor

- Gazeta Bałtycka

Wyświetlono 1 Komentarz
Napisano
  1. Miłosz pisze:

    a kto zrobi porzadek z dzialkami ktore strasza obok tej trasy? smierdzi szambem strasznie smieci sie walaja rosna nielegalne wysypiska bo panstwo dzialkowcy maja to wszystko w d… czas skonczyc z tym nielegalnym mieszkaniem na działacha! to jest patologia.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika