Zakończyła się budowa drugiego fragmentu Trasy Sucharskiego. Znamy szczegóły inwestycji
Zakończyły się prace w ramach II fragmentu budowy Trasy Sucharskiego w Gdańsku na odcinku od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu. Dziś nastąpi uroczyste otwarcie inwestycji czyli połączenia dróg krajowych z Trasą Sucharskiego.
Prace budowlane trwały od czerwca ubiegłego roku i objęły budowę drogi o długości 2,7 km. Wartość inwestycji wyniosła ponad 183,1 mln zł brutto. Inwestorem była spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a generalnym wykonawcą Skanska. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zakres prac zrealizowanych przez Skanska w ramach II zadania objął budowę dwóch nowych jezdni rozdzielonych pasem zieleni i liczących po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m, ronda oraz czterech obiektów mostowych: trzech nad torami kolejowymi i jednego nad torami tramwajowymi. Prace objęły również budowę węzłów: Budzysza i Ku Ujściu.
W ramach inwestycji wykonano całe uzbrojenie terenu, w tym m.in. ekrany akustyczne, mury oporowe oraz media. Zakres prac budowlanych objął także budowę odcinków dla pieszych oraz ścieżek rowerowych, a także budowę dróg serwisowych, dojazdowych i zbiorczych. Skanska odpowiedzialna była również za budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej oraz wzmocnienie podłoża gruntowego pod nasyp.
W ramach wzmocnienia podłoża zastosowano 6 technologii:
- przypowierzchniowa wymiana gruntów (do głębokości ok. 3,5 m) w ilości ok. 120 tys. m sześć.
- przemieszczeniowe kolumny betonowe
- kolumny cementowo-żwirowe
- wzmocnienie podłoża metodą mikrowybuchów
- wzmocnienie podłoża metodą DR (wymiana dynamiczna)
- materace złożone z geosyntetyków i warstw kruszywa na powierzchni ok. 150 tys. m kw.
Zadanie II w liczbach:
- klasa techniczna ulicy: GP (główna ruchu przyśpieszonego)
- długość trasy: ok. 2 700 m
- przekrój trasy: 2×2 (dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu)
- szerokość pasa drogowego: ok. 40 m
- prędkość projektowa Vp=60 km/h, prędkość miarodajna Vm=70 km/h
- obciążenie ruchem 115 kN/oś, kategoria ruchu KR5
- powierzchnia drogi głównej: 51 333 m kw.
- powierzchnia dróg serwisowych: 1 458 m kw.
- powierzchnia łącznic: 9 447 m kw.
- nasypy: 281 418 m sześc.
- mieszanka mineralno-asfaltowa: 27 221 m sześć.
- liczba wiaduktów: 4
- sumaryczna długość wiaduktów: około 700 m
- długość odcinków ekranów akustycznych: 240 m
- przebudowa istniejących rowów melioracyjnych: ok. 1 536 m
- budowa nowych rowów melioracyjnych: ok. 1 000 m
a kto zrobi porzadek z dzialkami ktore strasza obok tej trasy? smierdzi szambem strasznie smieci sie walaja rosna nielegalne wysypiska bo panstwo dzialkowcy maja to wszystko w d… czas skonczyc z tym nielegalnym mieszkaniem na działacha! to jest patologia.