Ratujmy Wieczorynkę | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 13.09.2013

Akcja „Ratujmy Wieczorynkę”

Akcja „Ratujmy Wieczorynkę“ jest oddolną inicjatywą społeczną, będącą odpowiedzią na decyzję władz TVP o usunięciu Dobranocki z ramówki. Uważamy, że codzienne audycje o wieczornej porze to nie tylko sentymentalny powrót do lat dzieciństwa. Starannie dobrany repertuar pełni znaczącą funkcję edukacyjną, a czas emisji pozwala całym rodzinom wspólnie wkroczyć w baśniowy świat.

Ratujmy Wieczorynkę

Telewizja Polska swą decyzję motywuje niesatysfakcjonującym wskaźnikiem oglądalności (czwarte miejsce na rynku). Jednak naszym zdaniem, jako nadawca publiczny, nie powinna lekceważyć realizacji społecznej misji programowej przez chęć generowania zysków. Audycje misyjne gwarantowane nam są przecież przez radiowo-telewizyjny.

Czujemy się w obowiązku wyrazić sprzeciw i spróbować przekonać władze TVP do zmiany decyzji. Tym bardziej, że opowiadamy się po stronie najmłodszych widzów, którzy przecież nie są w stanie samodzielnie walczyć o swój program.

W najbliższych dniach zostanie uruchomiona witryna internetowa „Ratujmy Wieczorynkę“, zawierająca nasz apel, program akcji oraz charakterystyki wszystkich animacji emitowanych w wieczornej audycji TVP. Istotnym punktem strony będzie moderowane forum, gdzie każdy z odwiedzających będzie mógł wyrazić swoją opinię, podzielić się pomysłem czy też po prostu powspominać ulubione bajki. Jednocześnie aktywowany będzie profil na Facebooku. Chcemy wskrzesić u odbiorców pozytywne wywoływane przez „Wieczorynkę“ i skłonić ich do poparcia naszego projektu. Dodatkowo przewidujemy zorganizowanie (przy pomocy naszych patronów i sponsorów) kilku konkursów dla użytkowników.

Przede wszystkim zależy nam na szerokim rozreklamowaniu naszej inicjatywy i zaangażowaniu w nią jak największej liczby osób i instytucji. Uważamy, że jest to najlepszy sposób, aby Telewizja Polska dostrzegła swojego widza i zaczęła się liczyć z jego opinią. Planujemy poinformować o projekcie media, które pozwolą nam na komunikat o dalekim zasięgu. Istotne jest dla nas poparcie organizacji skupiających rodziców oraz pedagogów. Planujemy także przygotować happening przy pomocy lokalnych kół studenckich. Byłoby nam bardzo miło, gdybyśmy pozyskali przychylność twórców i os_ f3b zaangażowanych w produkcję bajek emitowanych w ramach „Wieczorynki“.

Liczymy na wsparcie:

  • pojedynczych osób nie zgadzających się z decyzją TVP;
  • mass mediów (lokalnych i centralnych);
  • internautów;
  • kół i zrzeszeń akademickich;
  • inicjatyw skupiających rodziców;
  • organizacji poświęconych tematyce dziecięcej;
  • przedsiębiorców chcących wesprzeć naszą akcję
  • osób związanych z produkcją „Wieczorynki“.

W „Akcję Wieczorynkę“ zaangażowani są:

  • Paweł Wysocki – pomysłodawca inicjatywy i jej główny koordynator. Właściciel sklepu internetowego z wyposażeniem łazienek. Prywatnie ojciec dwójki dzieci.
  • Marian Boreczko – z zawodu pracownik biurowy. Moderator strony i osoba odpowiedzialna za techniczną stronę akcji.
  • Joanna Szuk – studentka kulturoznawstwa. Autorka zamieszczanych treści.

Autor

- dziennikarz, fotoreporter, podróżnik.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika