Nowe oblicze SKM w Trójmieście? Nie wiadomo tylko kiedy
O szczegółach zmian w trójmiejskich Szybkiech Kolejach Miejskich rozmawiamy z ich rzecznikiem Tomaszem Złotosiem.
Na jakim etapie jest przetarg na nowy tabor dla SKM Trójmiasto?
Ogłoszony przez Spółkę PKP SKM w Trójmieście przetarg na zakup 1 pojazdu z opcją na 9 kolejnych w lipcu br. został unieważniony, gdyż nie wpłynęła żadna oferta.
Kiedy więc SKM Trójmiasto będzie mieć nowy tabor?
Tego obecnie nie jesteśmy w stanie określić. Trwają rozmowy z CUPT, naszymi właścicielami oraz Organizatorem Przewozów na temat sposobu ewentualnej realizacji naszego projektu taborowego. Więcej będzie wiadomo za jakieś 2-3 tygodnie.
Czy zarząd SKM w ogóle planuje jego zakup?
Tak, nowy tabor jest Spółce absolutnie niezbędny.
Czy sądzi pan, że w 2022 roku uda się ogłosić przetarg na nowe pociągi?
Losy przetargu na nasz projekt zakupu 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych jeszcze się waży. Chcemy kupić jak najwięcej pojazdów, ale ich liczba będzie zależała przede wszystkim od tego, jakie środki uda się nam zgromadzić i czy Organizator Przewozów zgodzi się rozliczyć zakup nowych pojazdów w umowie przewozowej z PKP SKM.
Kiedy to nastąpi?
Brak tej zgody wstrzymuje wspomniany wcześniej projekt zakupowy. Koszt zależy od tego, jakie pojazdy zamówimy.
Ile składów jest potrzebne SKM Trójmiasto, i jaki jest koszt zakupu jednego składu SKM?
Nasz projekt zakupu 10 nowych pojemnych elektrycznych zespołów trakcyjnych wart jest 400 mln zł, ale jeśli, z powodu braku wspomnianej zgody Organizatora Przewozów na rozliczenie tego zakupu w umowie przewozowej, będziemy musieli z niego zrezygnować, to w nowym projekcie taborowym trzeba będzie sporządzić ponowną kalkulację ceny pojazdów. O tym jaki jest koszt zakupu jednego składu SKM – niebawem wydamy komunikat w tej sprawie.
Rozmawiał: Bronisław Waśniewski-Ciechorski