Nowy tabor w SKM | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 10.07.2024

Nowy tabor w SKM

Rozmowa z Tomaszem Złotosiem, rzecznikiem Trójmiasto.

Kiedy się rozpocznie modernizacja przestanku Gdańsk-Zaspa?
Obecny harmonogram modernizacji tego przystanku zakłada rozpoczęcie modernizacji tego przystanku w 2026 r.

Kiedy w stu procentach będzie obsługiwać nowy tabor?
Przewozy nowymi pojazdami w kolejnych latach będą realizowane głównie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi przekazanym do użytkowania przez Organizatora Przewozów (UMWP). Zgodnie z jego zapowiedziami w latach 2025-26 spółka w Trójmieście ma pozyskać kolejnych 20 pojazdów w wersji aglomeracyjnej. Gdy to nastąpi, będziemy mogli wozić pasażerów wyłącznie nowymi lub zmodernizowanymi pojazdami.

Dlaczego firmy Newag mają próg poniżej poziomu peronu?
Domyślam się, że chodzi Panu o 8 pociągów Impuls 2, które od grudnia ub. roku rozpoczęły obsługę połączeń SKM. Te pojazdy, aczkolwiek kupione w dużej części za pozyskane przez spółkę w Trójmieście dofinansowanie unijne, należą do Samorządu Województwa Pomorskiego i zgodnie z zapowiedziami właściciela, docelowo będą obsługiwać inne linie na terenie woj. pomorskiego, na których większość peronów znajduje się na wysokości takiej jak podłogi tych pojazdów.

Czy SKM Trójmiast, kupując Firmy Newag, uwzględniło wysokość poziomu peronów na linii Gdańsk Śródmieście – Wejherowo?
Powtarzam R1; te pojazdy kupił Samorząd Województwa Pomorskiego i on jest ich właścicielem, a te pojazdy mają obsługiwać połączenia SKM (Gdańsk Śródmieście – Lębork) jedynie przez kilka najbliższych lat, do końca tzw. trwałości projektu.

Kiedy SKM Trójmiasto dostosuje wysokość poziomu peronów na linii Gdańsk Śródmieście – Wejherowo?
Perony na linii 250 (Gdańsk Śródmieście R1; Rumia Janowo) zarządzanej przez mają taką samą wysokość (96 cm) jak posiadane przez nas pojazdy. Jak wspomniałem powyżej, te 8 nowych pojazdów z niższą podłogą obsługuje połączenia SKM jedynie tymczasowo. Kolejnych 20 nowych pojazdów, które ma nam przekazać Samorząd Województwa Pomorskiego, również będzie miało podłogi na tej samej wysokości co perony na zarządzanej przez nas linii.

Rozmawiał: Bronisław Waśniewski-Ciechorski

Autor

- Zastępca Redaktora Naczelnego Gazety Bałtyckiej, dziennikarz śledczy. Specjalizuje się w tematyce społeczno-prawnej. Archiwista II stopnia (kursy archiwalne w Archiwum Państwowym w Gdańsku), Członek stały Stowarzyszenia Archiwistów Polskich (prawo do prowadzenia badań historycznych), miłośnik Gdyni, członek Towarzystwa Miłośników Gdyni. Hobby – prawo. Jest członkiem Związku Harcerstwa Polskiego.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika