Opony zimowe? Wybierz bieżnikowane | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 12.12.2012

Opony zimowe? Wybierz bieżnikowane

Jeśli już postanowiliśmy założyć do naszych aut opony zimowe, warto wybrać bieżnikowane, które sprawdzają się na śniegu doskonale a w dodatku są dużo tańsze od tradycyjnych.

Jeszcze do niedawna bieżnikowanie opon przeprowadzało się głównie w przypadku dużych aut ciężarowych, gdzie koszt nowej opony był spory. Obecnie opony bieżnikowane z powodzeniem stosuje się w samochodach osobowych. Liczba użytkowników takich opon stale rośnie.

W dużym śniegu świetnie sprawdzają się opony o wzorach typowo śniegowych. R1; Wśród opon bieżnikowanych mamy wzory typowo ekstremalne, tworzone na wzór opon śnieżnych skandynawskich R1; mówi Maciej Laskowski, sprzedawca opon. – Klienci bardzo sobie je chwalą. Choć europejskie wzory też bardzo dobrze sprawdzają się w naszych warunkach.

Tradycyjna nowa opona zimowa to wydatek minimum 250 zł za oponę.
W przypadku opon regenerowanych, które polecamy, musimy liczyć się w kosztem zaledwie rzędu około 150 zł za sztukę.

Wymieniając cztery opony możemy zatem zaoszczędzić nawet 500 zł a to już całkiem sporo.

Jeszcze bardziej ekonomiczna opcją jest wymiana tylko 2  opon na osi napędzanej. R1; W naszym klimacie to spokojnie wystarcza – powiedział nam jeden z Gdyńskich taksówkarzy. – Ważne, żeby się nie zakopać w śniegu. A opony zimowe na jednej osi w zupełności to zadanie wypełniają.

Na czym polega bieżnikowanie opon?

Bieżnikowanie opon to proces przedłużający żywotność opony polegający na nałożeniu nowego bieżnika w miejsce zużytego. Opony bieżnikowane nazywa się także regenerowanymi.

Obecnie stosuje się powszechnie dwie metody bieżnikowania:

  • bieżnikowanie na gorąco R1; opona po usunięciu starego bieżnika jest obkładana pasem nowej gumy, a następnie umieszczana w specjalnej formie, która utrwala nowy kształt i głębokość bieżnika w procesie wulkanizacji
  • bieżnikowanie na zimno R1; oponę bez bieżnika łączy się z nową, gotową warstwą bieżnika przygotowaną wcześniej

Cały proces jest nadzorowany przez komputery. Każda regenerowana opona musi przejść dokładną kontrolę jakości zanim zostanie ponownie dopuszczona do użytku.

Autor

- Gazeta Bałtycka

Wyświetlono 2 komentarze
Napisano
  1. Może jest to tańszy sposób, ale na pewno opony te powodują, że osiągi samochodu są słabsze. Też wszystko zależy od jakości bieżnikowania, czytałem relację osoby, która po prostu straciła bieżnik podczas jazdy 🙂 Lepiej kupić oponę nową, które nawet z dolnej półki są coraz lepsze i tańsze.

    • Bolecław pisze:

      Ej kolego coś mi to pachnie autopromocją. Prawda jest taka, ze bieznik podczas jazdy na sniegu na pewno nie odpadnie. O ile pamietam to ta informacja dotyczyla jazdy latem na oponach bieznikowanych. Poczytaj sobie internet to znajdziesz relacje jak to bieznik odpada, opony strzelaja w nowych oryginalnych egzemplarzach tzw. renomowanych firm. Wiec jak piszesz „lepiej kupic nową” to dopisz ze dla ciebie lepiej, niekoniecznie dla kupujacego.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika