Reforma PKP. Nowi dyrektorzy, wysokie zarobki. Prezes Jakub Karnowski | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 27.02.2013

PKP. Ponad setka dyrektorów i zastępców z pensjami nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych. [Lista nowych stanowisk]

Nowe stanowiska, nowi ludzie, nowe wyjątkowo wysokie zarobki. Tak wygląda efekt reformy wprowadzonej na Polskich Kolejach Państwowych. 53 dyrektorów, co najmniej drugie tyle zastępców.  W wielu przypadkach dyrektorzy mają po kilku zastępców. Łącznie znacznie ponad 100 stanowisk kierowniczych i to w samej centrali firmy.

PKP. Panad setka dyrektorów i zastępców z pensjami nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych

Dzięki informacjom uzyskanym od działaczy kolejowych związków zawodowych, możemy ujawnić jak wygląda obecna struktura zatrudnienia na PKP wprowadzona przez nowy zarząd wraz z prezesem spółki, Jakubem Karnowskim. Nasze ustalenia są zaskakujące. Okazuje się, że w samej warszawskiej centrali spółki zatrudnionych jest teraz znacznie ponad 100 dyrektorów wraz z zastępcami. Wszyscy zarabiają po kilkadziesiąt tysięcy złotych. Łącznie spółkę PKP kosztują oni każdego miesiąca ponad 2 mln zł.

Po naszych publikacjach dotyczących sytuacji na PKP otrzymaliśmy od Czytelników setki maili z całej Polski. W związku z tym, temat zatrudnienia w spółce postanowiliśmy kontynuować i przyjrzeć się dokładniej liczbie dyrektorów i zastępców dyrektorów, którzy są zatrudnieni w firmie. Zarobki osób pracujących na stanowiskach dyrektorskich wynoszą od sześciu do nawet kilkunastu średnich pensji krajowych – średnio kilkadziesiąt tysięcy złotych. Każdy z dyrektorów ma co najmniej jednego zastępcę, w wielu przypadkach zdarza się, że zastępców jest kilku.

Łącznie ponad 100 dyrektorów i zastępców. Same pensje, każdego miesiąca to obciążenie Polskich Kolei Państwowych w wysokości ponad 2 mln zł

Obecnie na PKP trwa zatrudnienia ludzi jako tzw. ekspertów. Ich liczba nie jest znana, ale w zasadzie może być nieograniczona.

Oto lista stanowisk w nowej strukturze PKP (nie obejmująca zastępców):
  1. Dyrektor Zarządzający ds. Strategii i Organizacji Grupy PKP
  2. Dyrektor Zarządzający ds. Prywatyzacji i Nadzoru Właścicielskiego
  3. Dyrektor Zarządzający ds. Finansowych PKP S.A. i Grupy PKP
  4. Dyrektor Zarządzający ds. Integracji Obszarów Audytu Wewnętrznego i Kontroli Grupy PKP
  5. Dyrektor Zarządzający ds. Operacyjnych i Kontrolingu
  6. Dyrektor Zarządzający ds. Informatyki i Telekomunikacji Grupy PKP
  7. Dyrektor Zarządzający ds. Nieruchomości
  8. Dyrektor – Pełnomocnik Zarządu PKP S,A. ds. Dialogu Społecznego w Grupie PKP
  9. Dyrektor Departamentu Zarządu i Strategii
  10. Dyrektor Departamentu Marketingu
  11. Dyrektor Departamentu Zarządzania Kapitałem Ludzkim
  12. Dyrektor Departamentu Nadzoru Właścicielskiego
  13. Dyrektor Departamentu Prywatyzacji
  14. Dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych
  15. Dyrektor Departamentu Audytu
  16. Dyrektor Departamentu Windykacji
  17. Dyrektor Departamentu Finansów i Rachunkowości
  18. Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Spraw Obronnych
  19. Dyrektor Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych
  20. Dyrektor Departamentu Prawno-Organizacyjnego
  21. Dyrektor Departamentu Teleinformatyki
  22. Dyrektor Departamentu Spraw Systemowych
  23. Dyrektor Departamentu Administracji
  24. Dyrektor Departamentu Kontrolingu i Reorganizacji
  25. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Sprzedaży Nieruchomości w Warszawie
  26. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Sprzedaży Nieruchomości w Krakowie
  27. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Sprzedaży Nieruchomości w Poznaniu
  28. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Komercjalizacji Nieruchomości w Gdańsku
  29. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Komercjalizacji Nieruchomości w Krakowie
  30. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Komercjalizacji Nieruchomości w Katowicach
  31. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Komercjalizacji Nieruchomości w Poznaniu
  32. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Komercjalizacji Nieruchomości we Wrocławiu
  33. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Komercjalizacji Nieruchomości w Warszawie
  34. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Eksploatacji Nieruchomości w Gdańsku
  35. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Eksploatacji Nieruchomości w Poznaniu
  36. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Eksploatacji Nieruchomości w Katowicach
  37. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Eksploatacji Nieruchomości w Krakowie
  38. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Eksploatacji Nieruchomości w Warszawie
  39. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Eksploatacji Nieruchomości we Wrocławiu
  40. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Inwestycji w Gdańsku
  41. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Inwestycji we Wrocławiu
  42. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Ewidencji Nieruchomości w Katowicach
  43. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Ewidencji Nieruchomości w Gdańsku
  44. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Ewidencji Nieruchomości w Krakowie
  45. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Ewidencji Nieruchomości w Poznaniu
  46. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Ewidencji Nieruchomości w Warszawie
  47. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Ewidencji Nieruchomości we Wrocławiu
  48. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Współpracy z Samorządami w Gdańsku
  49. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Współpracy z Samorządami w Katowicach
  50. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Współpracy z Samorządami w Krakowie
  51. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Współpracy z Samorządami we Wrocławiu
  52. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Współpracy z Samorządami w Poznaniu
  53. Dyrektor Departamentu Regionalnego ds. Współpracy z Samorządami w Warszawie

Autor

- dziennikarz, fotoreporter, podróżnik.

Wyświetlono 4 komentarze
Napisano
  1. By zylo sie lepiej… banda polskich zlodzieji. To panstwo judawno nie istnieje.

  2. Prosiaki znalazly se koryto i doja do konca. JAk juz nic nie zostanie to do innego koryta poleza

  3. L&M pisze:

    Uważam, że stytuacja na PKP jest obecnie reformowana. Jaki efekt przyniesie ta reforma tego dzisiaj jeszcze nie wiadomo. Moze byc lepiej ale moze byc i gorzej. Jak kazda reforma przebiega z problemami. tak jest zawsze. Na efekty trzeba poczekać. Ile? Może kilka lat? Zobaczymy, czy coś się zmieni na PKP na lepsze. Za kilka.

  4. piotr pisze:

    wstyd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ale cóż z tego jak Oni i tak nie mają ani wstydu ani krztyny honoru!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika