Prokuratura właśnie ostatecznie utraciła wiarygodność. Seremet - do dymisji! | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 9.06.2015

Prokuratura właśnie ostatecznie utraciła wiarygodność. Seremet – do dymisji!

Stało się! Ostateczny dowód na to, że nasze jest tylko teoretyczne – właśnie ujrzał światło dzienne. Zbigniew Stonoga, który upublicznił materiały ze śledztwa ws. słynnej „afery podsłuchowej” wcale nie jest temu winny. On tylko zrobił to, na cos mu pozwoliło.

prokuratura_generalna

Opinie o Stonodze są skrajne. Jedni uważają go za ostatniego sprawiedliwego, inni za bandytę i szkodnika, który robi wszystko, aby zaistnieć publicznie. Ale nawet gdyby był największym z największych bandytów – w konfrontacji ze strukturami zdrowo funkcjonującego państwa – nie powinien mieć żadnych szans. Jest niestety inaczej. Konfrontację, w tym wypadku z prokuraturą, Stonoga wygrał, ostatecznie ujawniając jej słabość i teoretyczność.

W jaki sposób ma teraz skutecznie funkcjonować prokuratura, która w jednej chwili stała się instytucją całkowicie niewiarygodną? Czy dziś obywatel, który np. jest w posiadaniu informacji o poważnym przestępstwie odważy się pójść do prokuratora i złożyć zeznania? Oczywiście, że nie, bo następnego dnia przeczyta treść swoich zeznań w internecie, wraz z numerem własnego dowodu osobistego, adresem zamieszkania, numerem PESEL i numerem telefonu komórkowego. Prokuratura, w obecnym kształcie właśnie przestała mieć rację bytu. Jest po prostu niepotrzebna, to dziś zbędne, biurokratyczne ogniwo w strukturze państwa!

Mamy do czynienia z jedną z największych afer ostatnich lat i za tę aferę odpowiada tylko prokuratura. Nie ulega zatem wątpliwości, że Prokurator Generalny, Andrzej Seremet w trybie natychmiastowym powinien podać się do dymisji. Jeśli tak się nie stanie, powinien zostać odwołany. I to jak najszybciej.

Przed nami poważna dyskusja nad sposobami wyjścia z potężnego kryzysu i możliwościami rekonstrukcji instytucji prokuratury, która musi zacząć pracę nad odzyskiwaniem ostatecznie dziś utraconego zaufania społecznego. To jednak zadanie na wiele lat…

Autor

- dr n. hum., publicysta i komentator. Twórca niezależnych mediów. Autor analiz dotyczących PR, języka polityki i marketingu politycznego.Twitter: @MichalLange

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika