Zakład Utylizacyjny w Gdańsku odpowiada | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 16.02.2015

Zakład Utylizacyjny w Gdańsku odpowiada

Postanowiliśmy udostępnić nasze łamy Zakładowi Utylizacyjnemu w Gdańsku i na prośbę przedstawiciela tej szacownej spółki opublikować fragment nadesłanego no naszej redakcji e-maila. Komentarz w tej sprawie ukaże się w najbliższym czasie. 

Wysypisko śmieci na gdańskich Szadółkach

Poniżej fragment elektronicznego listu (część przeznaczona do publikacji) Zakładu Utylizacyjnego.

Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na artykuł opublikowany na stronie pod tytułem „Będzie spalarnia odpadów, ale najpierw kampania propagandowa…” (11.02.2015), autorstwa p. Waldemara Brzozy, zwracam się z prośbą o opublikowanie niniejszej odpowiedzi. Treść artykułu wprowadza Czytelników w błąd. W specyfikacji zamówienia publicznego nie ma mowy o takim działaniu jak „sponsorowane wywiady z dziennikarzami”. Taki zwrot ze strony Redakcji sugeruje nieetyczne działania wobec mediów. To niedopuszczalne. Natomiast określenie „kampania propagandowa” w odniesieniu do planowanych działań jest skrajnie krzywdzące i nie powinno paść w tym artykule.

Informuję, że większość budżetu przewidzianego dla tego postępowania na działania informacyjno-promocyjne pochodzi z projektu unijnego (Fundusz Spójności) i może być wydana wyłącznie na realizację tego konkretnego projektu. Działania informacyjne przy inwestycjach unijnych są nie tylko standardem, ale i OBOWIĄZKIEM beneficjenta. Niezależnie czy jest budowana linia tramwajowa, szkoła czy spalarnia.

Wszystkie projekty spalarniowe w Polsce prowadzą takie działania. Jest to istotny wkład w tzw. proces przygotowawczy projektu, który pomyślnie zakończony, będzie formą wkładu ze strony Miasta i ZU do planowanego partnerstwa publiczno – prywatnego przy tej inwestycji i do poprawnie działającego systemu gospodarki odpadami. System ten będzie sprawnie funkcjonował tylko wtedy, gdy jednocześnie z realizacją inwestycji będzie rozwijała się świadomość mieszkańców w zakresie gospodarki odpadami i segregacji odpadów.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że na inne projekty spalarniowe w Polsce są również przeznaczane znaczne środki na cele informacyjne i zazwyczaj są to kwoty znacznie wyższe aniżeli w tym gdańskim przypadku:

Przykład 1 – projekt poznański (zamówienie o wartości ponad 3 mln zł brutto)
Przykład 2 – projekt krakowski (ponad 1 100 000 zł)
Przykład 3 – projekt bydgoski (ok. 1 800 000 zł)

Przytaczane w artykule zamówienie publiczne obejmuje bardzo potrzebną działalność komunikacyjną, Zakładu Utylizacyjnego, w tym edukacji ekologicznej, a nie tylko tych dotyczących planów budowy spalarni odpadów.

Wspomniana działalność informacyjno-edukacyjna dot. przede wszystkim:

  • roli jaką pełni Zakład dla mieszkańców Gdańska i Gmin dla których zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami jest Regionalną Instalacją Przetwarzania Odpadów Komunalnych
  • funkcjonowania Zakładu w otoczeniu (niezbędne inwestycje, plany itp.),
  • rozwojem współpracy z interesariuszami (mieszkańcy, organizacje pozarządowe, jednostki samorządowe etc.),
  • świadczenia usług na rzecz mieszkańców Gdańska (w tym wielu bezpłatnych) i okolicznych gmin,
  • przybliżania tematu konieczności budowy spalarni odpadów i postępów w ramach tego projektu
  • zwiększenie świadomości opinii publicznej na temat udziałów środków UE w projektach realizowanych przez POIiŚ
  • poszerzania ogólnej wiedzy mieszkańców dot. segregacji odpadów i recyklingu,
  • wyjaśniania zasad segregacji odpadów obowiązujących w Gdańsku,
  • promocji postaw proekologicznych mieszkańców w zakresie gospodarki odpadami.

Wszystkie powyższe działania realizujemy w odpowiedzi na oczekiwania społeczne ,
a także innych naszych partnerów / interesariuszy. Są one świadomie, sukcesywnie rozwijane i poszerzane.

Z poważaniem,
Cyprian Maciejewski
prasowy / dział promocji
ZAKŁAD UTYLIZACYJNY Sp. z o.o.
80-180 Gdańsk, ul. Jabłoniowa 55

Autor

- dziennikarz, fotoreporter, podróżnik.

Wyświetlono 1 Komentarz
Napisano
  1. Grzyb pisze:

    Bla bla bla a smrod nadal trwa. Fuuuuuuj

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika