Kajetanowicz i Baran liderami Rajdu Kauno Ruduo
Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran wygrali zarówno pierwszy odcinek 5 rundy krajowego czempionatu, jak i dwukrotnie przejeżdżaną najdłuższą próbę litewskiego Rajdu Kauno Ruduo i prowadzą w klasyfikacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Po pierwszej pętli liczącej ponad 60 kilometrów oesowych dziś popołudniem załogi pokonają jeszcze cztery krótkie próby w Kownie, które wytyczono na asfalcie. Jazda na szutrowej oponie po takiej nawierzchni oznacza, że będzie widowiskowo.
– Mamy dużo frajdy z jazdy. Tych odcinków nie da się przejechać inaczej jak z bananem na twarzy – mówił Kajetan Kajetanowicz. – Oczywiście jest bardzo szybko, dużo skoków, także przez zakręty, co przysparza jeszcze więcej emocji i adrenaliny. Właśnie do tego są te trasy stworzone, są wręcz zwariowane.
Kajetan Kajetanowicz (ur. 5 marca 1979 r.) – trzykrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w latach 2010-2012.
Dwa razy z rzędu (w sezonach 2010 i 2011) odniósł zwycięstwo w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Aktualny Mistrz Polski jest jednym z nielicznych na świecie kierowców jeżdżących autem wywodzącym się z grupy N, który skutecznie nawiązuje walkę z kierowcami startującymi samochodami Super 2000.
Kajetan doskonale rozpoczął swoje starty w Mistrzostwach Polski – podczas debiutu odniósł zwycięstwo w swojej klasie. W 2008 roku, wspólnie z Maciejem Wisławskim w roli pilota, zdobył tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej RSMP i był najszybszym Polakiem w krajowym czempionacie. Trzy lata temu, pilotowany przez Jarka Barana, zwyciężył w trzech rajdach, w tym w najbardziej prestiżowym Rajdzie Polski, i wywalczył tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Przez większą część sezonu 2011 kierowca LOTOS Dynamic Rally Team utrzymywał fotel lidera mistrzostw Polski. Drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Polski oraz doskonała rywalizacja w ostatniej rundzie krajowego czempionatu pozwoliła Kajetanowi ponownie zostać mistrzem kraju w klasyfikacji generalnej.
Sezon 2012 należał do Kajetana Kajetanowicza i jego zespołu. Sześć wygranych w sezonie rajdów to kolejny rekord Kajetanowicza, bijący dotychczas najlepszy wynik – 5 zwycięstw – należący do Mariana Bublewicza, a następnie wyrównany przez Krzysztofa Hołowczyca. Kajetanowicz po raz trzeci z rzędu został Mistrzem Polski w klasyfikacji generalnej, triumfował także w klasie 2 RSMP oraz zdobył tytuł dla zespołu LOTOS Dynamic Rally Team w klasyfikacji sponsorskiej.
Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą. Popularny Kajto jest także wielokrotnym laureatem prestiżowego plebiscytu na najlepszego kierowcę rajdowego organizowanego przez Radio Luz oraz serwis Toprally.
Jarosław Baran (ur. 24 grudnia 1967 r.) – jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Startuje nieprzerwanie od 1992 roku, wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Choć pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach, to jego kariera nie zaczęła się obiecująco. Ze zdecydowaną pomocą taty wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ… nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie ponad 200 startów, z czego ponad połowę w rajdowych mistrzostwach Polski. Zdobył ponad dwadzieścia tytułów w różnych klasach i grupach, w tym sześć tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej. Przez wiele lat był partnerem Janusza Kuliga, z którym wywalczył w 2001 roku tytuł Wicemistrza Europy. Startował również m.in. z Waldemarem Doskoczem, Sebastianem Fryczem, Michałem Kościuszką i Leszkiem Kuzajem. Od 2009 roku tworzy załogę z Kajetanem Kajetanowiczem. Wspólnie odnieśli wiele sukcesów – przede wszystkim trzykrotnie zdobyli tytuł mistrzostwa Polski i dwukrotnie zwyciężyli w Rajdzie Polski, polskiej rundzie mistrzostw Europy. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu często nazywany jest „profesorem”.