Opublikowano: 25.03.2013

Zbadają komfort w środkach transportu publicznego

wspólnie z Referatem Badań i Analiz Społeczno-Gospodarczych Urzędu Miejskiego rozpoczyna badanie dotyczące uciążliwych dla współpasażerów zachowań osób korzystających z komunikacji miejskiej.

Komunikacja miejska w GdańskuJak czytamy w komunikacie: „komfort podróżowania jest istotny dla wszystkich pasażerów. Tych korzystających z komunikacji zbiorowej również. Różne czynniki mają wpływ na to, jak odbieramy podróż tramwajem czy autobusem. Są takie, na które pasażerowie nie mają wpływu: punktualność środka transportu, jego czystość, brak tłoku, odpowiednia temperatura wewnątrz pojazdu, uprzejmość kierowców lub motorniczych. Rolą operatora – w Gdańsku są to PKS Gdańsk, Warbus i Zakład Komunikacji Miejskiej – jest, aby wszystkie te kryteria były spełnione. Zadaniem organizatora, czyli Zarządu Transportu Miejskiego jest m.in. egzekwowanie od operatorów świadczenia usług na odpowiednim poziomie.

Wśród czynników mających wpływ na komfort korzystania z komunikacji miejskiej są też jednak i takie, które zależą od samych pasażerów. Czasami jedna osoba potrafi „umilić” swoim zachowaniem podróż wszystkim pozostałym pasażerom w pojeździe. Żeby zwrócić uwagę, na pewne zachowania, które może nie są karalne, ale z pewnością są uciążliwe dla osób korzystających ze wspólnej przestrzeni, Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku rozważa przeprowadzenie cyklu akcji społeczno-edukacyjnych pod wspólnym hasłem Nie jesteś jedynym pasażerem komunikacji miejskiej – pomyśl o innych. W związku z tym chce poznać opinie pasażerów nt. potrzeby prowadzenia takich kampanii oraz męczących zachowań współpasażerów. Pomóc ma w tym m.in. ankieta zamieszczonej na stronie internetowej http://.badanie.net/”

Od 26.03 do 12.04.2013, ankiety będzie można również wypełnić w Punktach Obsługi Klienta ZTM:

Punkt Obsługi Klienta nr 1
Gdańsk-Chełm, ul. Witosa 12 (pętla tramwajowa Chełm)
wt., śr., pt. 07.30 – 14.30
pon., czw. 10.30 – 17.30
Soboty i niedziele – nieczynne

Punkt Obsługi Klienta nr 2
Gdańsk Wrzeszcz, ul. Wyspiańskiego 9A (budynek dawnego sklepu meblowego „Heban” naprzeciwko rynku we Wrzeszczu).
Punkt czynny w dni powszednie:
pon., śr., 10.30 – 17.30
wt., czw., pt. 07.30 – 14.30
Soboty i niedziele – nieczynne

Punkt Obsługi Klienta nr 4
Gdańsk-Chełm, ul. Świętokrzyska 15 (pętla tramwajowa Łostowice-Świętokrzyska)
pon., czw., pt. 07.30 – 14.30,
wt., śr. 10.30 – 17.30
soboty i niedziele – nieczynne

Punkt reklamacyjny ZTM
Gdańsk, ul. Na stoku 49
parter – pokój 16 / 17
punkt czynny jest w dni powszednie:
pon. – pt. 07.00 – 15.00
Soboty i niedziele – nieczynne

VN:F [1.9.22_1171]
OCEŃ ARTYKUŁ
Wynik: 10.0/10 (wszystkich: 1)
, 10.0 out of 10 based on 1 rating
Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Katarzyna Komar

- dziennikarka Gazety Bałtyckiej.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>