BMW M3 oraz BMW M4 | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 30.04.2021

BMW M3 oraz BMW M4

Wyższe osiągi, więcej napędzanych kół, więcej niepowtarzalnego wrażenia M: kilka miesięcy po rozpoczęciu sprzedaży nowego M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé BMW M GmbH rozszerza ofertę modelową serii o dwie dodatkowe wersje. Po raz pierwszy napęd na wszystkie koła będzie dostępny w samochodach sportowych o wysokich osiągach w segmencie premium klasy średniej.

Precyzyjne sterowanie transmisją napędu na wszystkie cztery koła pomaga modelom M3 Competition Limuzyna z M xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,1–10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 231–228 g/km) oraz BMW M4 Competition Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,1–10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 230–227 g/km) w osiąganiu doskonałej dynamiki.

W nowych modelach, moc 6-cylindrowego silnika rzędowego o mocy 375 kW (510 KM) jest przekazywana za pomocą 8-stopniowej skrzyni Steptronic M z układem Drivelogic oraz dzięki specjalnemu napędowi M na wszystkie koła. Gwarantuje to optymalny rozkład mocy na przednią i tylną, zapewniając zwinność, stabilność jazdy, trakcję i wyścigową dynamikę. Dzięki temu można doświadczyć typowych dla M wyczynowych właściwości, które przejawiają się między innymi w jeszcze lepszym przyspieszeniu. Modele M3 Competition Limuzyna z i M4 Competition Coupé z M xDrive będą wchodziły na rynek od lipca 2021 r.

i aktywny mechanizm różnicowy M zapewniają doskonałą dynamikę

Jako alternatywa dla klasycznego napędu tylnego, system zachwyca w wielu sportowych modelach M GmbH swoim niezależnym sterowaniem transmisją napędu. Napęd na wszystkie koła uzupełnia aktywny mechanizm różnicowy M, który płynnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami odpowiednio do potrzeb. Optymalizuje to bezstratne przenoszenie momentu obrotowego, szczególnie podczas jazdy w bardzo sportowym stylu i na jezdniach o zmniejszonej przyczepności z jednej strony. Aby zapewnić współdziałanie w każdej sytuacji na drodze, system M xDrive oraz aktywny mechanizm różnicowy M wraz ze specjalnym układem kontroli trakcji M są skomunikowane z DSC (dynamiczną kontrolą stabilności). Celem są maksymalnie dynamiczne odczucia z jazdy, które łączą w sobie charakterystyczne wrażenia M z zauważalnym poprawieniem trakcji i stabilności jazdy.

System za pomocą elektroniczne sterowanego sprzęgła wielotarczowego w przekładni rozdzielczej, rozdziela moment obrotowy bezstopniowo i w pełni adaptacyjnie pomiędzy przednie a tylne koła. Zoptymalizowane smarowanie sprzęgła wielotarczowego zapewnia stabilne osiągi adaptacyjnego rozdziału mocy, nawet podczas wyczynowej jazdy na torze wyścigowym. Transmisja napędu na mechanizm różnicowy przedniej i tylnej osi odbywa się przez wały przegubowe, które zostały zaprojektowane specjalnie do BMW M3 Competition Limuzyna z M xDrive oraz BMW M4 Competition Coupé z M xDrive, podobnie jak wały zdawcze przenoszące moment obrotowy na koła. Typowe dla M jest większe przeniesienie napędu na tylne koła. Podczas normalnej jazdy cała siła napędowa przekazywana jest na tylne koła. Dopiero gdy osiągną one granice przyczepności, dołączane są koła przednie.

Czytaj dalej…

Autor

- Gazeta Bałtycka



Moto Replika