Luksus i dynamika, czyli nowe Audi S8 | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 13.12.2019

Luksus i dynamika, czyli nowe Audi S8

Nowe łączy w sobie nowoczesny luksus z dynamicznym wizerunkiem samochodu sportowego, a jego innowacyjne systemy zawieszenia podkreślają reputację wzorca maksymy „Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice”. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 biturbo wytwarza 420 kW (571 KM) mocy i aż 800 Nm momentu obrotowego (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,3 – 11,4; łączna emisja CO2 w g/km: 258 – 260).

Imponujące osiągi: napęd

Wysokowydajna jednostka napędowa Audi S8 (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 11,3 – 11,4; łączna emisja CO2 w g/km: 258 – 260) – silnik V8 z techniką mild hybrid, nie tylko pracuje wyjątkowo łagodnie, ale również dzięki mocy wyjściowej 420 kW (572 KM), 800 Nm momentu obrotowego i dwóm turbosprężarkom daje pewność, że wystarczająca moc dostępna będzie w każdej sytuacji. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na poziomie 250 km/h. Powleczone żelazem cylindry w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie i zapewniają wyjątkową płynną pracę. Automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają mocny dźwięk silnika.

Emocje jak podczas jazdy samochodem sportowym i iście wyczynowe osiągi idą tu w parze z wygodą i wydajnością. System mild hybrid (MHEV) przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. Jego 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. System cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand, wyłączający poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, jeszcze bardziej zwiększa wydajność auta. By podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie posiada funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje hałasy przedostające się do kabiny.

pojazdu: aktywne zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, napęd na cztery koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym

Unikalna kombinacja innowacyjnych elementów zawieszenia umożliwia flagowemu okrętowi czterech pierścieni na bardzo zróżnicowaną jazdę: od komfortowego i miękkiego podróżowania luksusowym sedanem, dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego. Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten zaawansowany techniczne system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera w przodzie pojazdu, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem. Nowe może być bardzo wygodną luksusową limuzyną lub prawdziwie dynamicznym samochodem sportowym – wszystko zależy od kierowcy. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje do wyboru pięć profili jazdy. Tryb „Comfort +” to profil zupełnie nowy. Dzięki niemu nawet pokonywanie zakrętów staje się przyjemnym doświadczeniem: by zmniejszyć przyspieszenie boczne działające na pasażerów nadwozie przechyla się w zakręcie nawet o 3 stopnie.

W trybie „Dynamic” S8 bardzo precyzyjnie wchodzi w zakręt. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi zaledwie około 2,5 stopnia. Przy standardowym zawieszeniu jest to około 5 stopni. Następujący w konkretnej sytuacji rozkład momentów przechyłu pozwala na samosterowność lub minimalną nadsterowność. Pozycja nadwozia S8 może się zmienić nawet wtedy, gdy samochód stoi nieruchomo. W momencie dotknięcia klamki drzwi nadwozie unosi się o max. 50 mm (2,0 cala), co jeszcze bardziej zwiększa komfort wsiadania do samochodu.

Dzięki dynamicznemu układowi czterech kół skrętnych na nowo określa granice możliwości fizycznych samochodu. Układ umożliwia niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Łączy zatem bezpośrednią, sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, z doskonałą stabilnością na autostradzie i małym promieniem skrętu. Sportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami. Podczas skręcania lub przyspieszania w zakręcie, większość momentu kierowana jest na koło zewnętrzne. To dosłownie wciska samochód w zakręt i już na samym początku system wyczuwa moment, gdy samochód staje się podsterowny. W przypadku nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi przenosi moment napędowy na koło wewnętrzne, co stabilizuje nasze Audi S8.

Dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy i predyktywne, aktywne zawieszenie, to wyposażenie standardowe nowego Audi S8. Zestawienie wszystkich tych systemów w jednym samochodzie jest w tej klasie pojazdów czym wyjątkowym i zapewnia opanowane, a jednocześnie sportowe prowadzenie auta we wszystkich sytuacjach. Klient może dodatkowo wybrać tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki z dodatkiem włókna węglowego. Mają one średnicę 420 mm. na przedniej osi i 370 mm. na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i odporne na zużycie. Ceramiczny układ hamulcowy, w tym zaciski hamulcowe, jest też o 9,6 kg lżejszy niż standardowy układ hamulcowy z tarczami wykonanymi z żeliwa. Każdy z przednich zacisków ma dziesięć tłoczków.

Precyzyjne podkreślenie sportowej elegancji: stylistyka

Progresywna i elegancka stylistyka zewnętrzna tej serii modelowej dzięki nowemu zyskuje zupełnie nowe akcenty. Widoczne elementy wnętrza i stylistyki zewnętrznej doskonale podkreślają sportowy charakter auta. Sportowa limuzyna ma 5,18 m długości i standardowo stoi na 21-calowych felgach. Sportowego i progresywnego wyglądu nadają pojazdowi również przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W nim wszystkie elementy, które standardowo są chromowane – aż końcówki rur wydechowych – stają się błyszcząco czarne. Klienci wybierać mogą spośród dziewięciu wysublimowanych kolorów wnętrza. W gamie kolorystycznej jest np. pastelowy srebrny z portfolio Audi design selection. Górny panel dekoracyjny – nowy i dostępny wyłącznie w Audi S8 – zrobiony jest z karbonu Vector i zachwyca trójwymiarowym efektem głębi. Pod nimi umieszczono panel z ciemnego, szczotkowanego aluminium. Opcjonalnie klient wybrać może matrycowe reflektory diodowe HD Matrix LED ze światłami laserowymi Audi oraz tylne światła w technice OLED. Na rynkach chińskim, amerykańskim, kanadyjskim i południowokoreańskim – i wyłącznie tam – Audi S8 po raz pierwszy dostępne będzie z wydłużonym rozstawem osi. Zwiększona długość i wysokość pojazdu oznacza więcej miejsca na głowę i nogi, a co za tym idzie jeszcze większy komfort podróżowania.

Czytaj dalej…

Autor

- Gazeta Bałtycka



Moto Replika