Naukowcy znaleźli nowe geny do zidentyfikowania schizofrenii | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 23.07.2014

Naukowcy znaleźli nowe geny do zidentyfikowania schizofrenii

83 nowe geny, mogące pomóc zidentyfikować schizofrenię wcześniej i skuteczniej, zostały znalezione w globalnym badaniu, w którym biorą udział z Instytutu Zdrowia Psychicznego (IMH) i Singapurskiego Instytutu Genomu (GIS), podały lokalne media w tym tygodniu.

83geny_schizofrenia

Fot. youhealthylifestyle.com

przyjrzeli się ponad 80 tysiącom próbek genetycznych od osób ze schizofrenią i osób zdrowych. Znaleźli oni 108 specyficznych lokalizacji markerów w genomie, z których 83 były poprzednio uważane za nieistotne z punktu widzenia zaburzenia, zgodnie z informacją Channel NewsAsia.

dotyka w przybliżeniu 1 na 100 osób na całym świecie, ale w ciągu ostatnich 60 lat poczyniono niewielkie postępy w efektywnym rozpoznaniu źródła tej choroby.

Obecne medykamenty pomagają tylko w leczeniu objawów schizofrenii, ale nie zajmują się jej przyczynami. Możliwości leczenia są ograniczone, ponieważ biologiczne przyczyny schizofrenii nie zostały jak dotąd zrozumiane, wyjaśnili z IMH i GIS, dodając, że ostatnie odkrycia mogą doprowadzić do nowych sposobów podejścia do leczenia choroby.

„Te nowe odkrycia otwierają drzwi i pozwalają naukowcom zbadać i lepiej wyjaśnić zasadnicze połączeń mózgu powiązane z tymi genami i mechanizmami genetycznymi” – wyjaśnia prof. Sim Kang, jeden z naukowców Wydziału Badań IMH.

Liu Jianjun, zastępca dyrektora programów badawczych na GIS, powiedział, że nowe odkrycie było „wielkim pokazem, którego na dużą skalę genetyczne zespołu są potężnym narzędziem do zrozumienia podatności na choroby genetyczne i ujawniają nowy biologiczny wgląd do mechanizmu choroby”.

Źródło: Xinhua