Jak Nowak i Graś powiązani byli ze spółką Cam Media? | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 3.06.2013

Jak Nowak i Graś powiązani byli ze spółką Cam Media?

Wraca temat powiązań szefa pomorskiej PO – ministra Sławomira Nowaka oraz rzecznika rządu Pawła Grasia ze spółką Cam Media. W nowym dziennikarze tygodnika tłumaczą, piszą o spółce Cam Media i pokazują, jak Cam Media pomagała ministrom Nowakowi i Grasiowi w kampanii wyborczej i jak dzisiaj zdobywa kontrakty od rządowych instytucji i państwowych spółek.

Sławomir Nowak (Fot. slawomirnowak.pl)

Sławomir Nowak (Fot. slawomirnowak.pl)

Przekopać się przez archiwa PKW, w których znajdują się sprawozdania finansowe z kampanii wyborczych, to nużące zajęcie. Ale nie w tym przypadku. Już na początku pojawił się pierwszy problem. Wśród katalogów brakowało sprawozdania z kampanii centralnej PO. Dopiero po dłuższych naleganiach dokumenty odnalazły się w innym miejscu niż być powinny.

Jedna z największych faktur w czasie kampanii PO to zapłata za kontrakt z Cam Media właśnie za realizację akcji „ w budowie”. A Sławomir Nowak? Z trzech faktur złożonych w PKW wynika, że kampanię w internecie przygotowała mu spółka AdInnovation, a doradztwo, jak prowadzić kampanię w okręgu pomorskim – firma Propublic. AdInnovation to firma zależna od Cam Media. A Propublic? Do 2007 r. w zarządzie tej spółki zasiadał Adam Michalewicz, współwłaściciel Cam Media.

Od czasu kampanii Cam Media doradza ministrowi. Co ciekawe, przez cały okres współpracy wszystkie usługi są zamawiane odrębnie, bez umowy stałej. Ale nie są to kokosy. Duży biznes był gdzie indziej.

Dwa lata temu MSZ zorganizowało konkurs na obsługę spotkań i konferencji przy okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w 2011 r. Przetarg wart był 34 mln zł. W branży konferencji i obsługi spotkań to astronomiczna kwota. W pierwszym etapie do MSZ trafiło 13 ofert m.in. dużych, uznanych firm. Do drugiego etapu zakwalifikowano pięć ofert, m.in. od firm z Puszczykowa w Wielkopolsce i z Jaworzna. Dysproporcje w punktacji między piątką finalistów a resztą były ogromne. Piątka, która weszła do finału, zdobyła po 1635 pkt. Jak to w ogóle możliwe, że wszyscy finaliści dostali dokładnie taką samą liczbę 1635 pkt? Cztery oferty, które weszły do finału, zostały wycofane. Na stole została jedna złożona przez konsorcjum: EasyLog, It.expert i Cam Media. Krótko po dopięciu umowy z MSZ Cam Media zaczęła podpisywać umowy o współpracy z firmami, które były w finale i wycofały się na finiszu.

W kwietniu tego roku Cam Media, z dwiema innymi agencjami, wygrała w kwietniu tego roku przetarg na promowanie nowoczesnego wizerunku grupy w ramach akcji „Twoja kolej”. Jak realizuje kampanię – o tym w najnowszym wydaniu WPROST.

Autor

- Gazeta Bałtycka

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika