SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni ukarany za wprowadzanie klientów w błąd | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 10.01.2013

SKOK Stefczyka w Gdyni ukarany za wprowadzanie klientów w błąd

Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale – to hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni. Za wprowadzanie konsumentów w błąd nałożyła na przedsiębiorcę ponad ,3 mln zł kary.

SKOK Stefczyka w Gdyni ukarany. (Fot. Google Street View)

Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili.

Przykładem nieuczciwej praktyki rynkowej jest emitowanie reklam zawierających nieprawdziwe informacje. zakwestionowała kampanię Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej im. F. Stefczyka w Gdyni „Zapisz się za darmo”.

W jej ramach przedsiębiorca zachęcał do uzyskania członkostwa w kasie oraz otwarcia rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Reklamy pojawiły się w telewizji, radiu, prasie, Internecie, ponadto w formie ulotek i smsów i e-maili.

Ofertę promowano od czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale.

Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka.

uznała, że SKOK im. F. Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na przedsiębiorcę karę 300 862 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Autor

- dziennikarka Gazety Bałtyckiej.

Wyświetlono 3 komentarze
Napisano
  1. ricardo pisze:

    Pomimo,że jestem członkiem kasy Stefczka /już 5-lat/
    płacę za przelew więcej niż np. na poczcie.A lokatę o wyższym oprocentowaniu tylko dla bardzo bogatych /300.000
    lub 500.000 tys złotych/ Odchodzę z tej kasy.

  2. Dariusz L. pisze:

    Lekka manipulacja jakich w reklamach jest naprawde duzo. Dosc duza kara jak za taki drobiazg.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika