Nowe BMW X1 xDrive | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 25.09.2019

Nowe BMW X1 xDrive

Grupa BMW rozwija strategię elektryfikacji, prezentując kolejny hybrydowy model plug-in w niezwykle popularnej i dynamicznie rozwijającej się kategorii pojazdów. Dzięki nowemu także w segmencie Sports Activity Vehicle (SAV) klasy premium można korzystać z inteligentnie kontrolowanej interakcji między silnikiem spalinowym i elektrycznym oraz jazdy bez lokalnych emisji.

Niezwykle wydajny napęd elektryczny i litowo-jonowy najnowszej generacji pozwalają uzyskać zasięg elektryczny do 57 kilometrów. Nowe charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa od 2,0 l na 100 kilometrów i emisją CO2 od 43 g/km*, wyznaczając nowy standard w swoim segmencie. Zużycie energii w cyklu mieszanym wynosi od 13,5 kWh/100 km. Hybrydowy napęd na cztery koła z szybkim i precyzyjnym rozdziałem mocy na koła przednie i tylne zapewnia niezrównaną radość z jazdy i ekscytującą zwinność.

Napęd hybrydowy typu plug-in w nowym BMW X1 xDrive 25e obejmuje 3‑cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, a także silnik elektryczny dedykowany specjalnie do tego modelu. Silnik bazuje na opracowanej w BMW Group modułowej technologii napędu eDrive. Maksymalna moc silnika wynosi 92 kW (125 KM), a maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Silnik przekazuje moc do 6‑stopniowej skrzyni biegów Steptronic, napędzając przednie koła. Silnik elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Hybrydowy napęd na cztery koła daje nowemu niezrównaną zwinność na tle konkurencji, jednocześnie zapewniając radość z jazdy, z której słyną przedstawiciele segmentu SAV. Wyjątkowa sprawność przekazywania mocy silnika elektrycznego, który już na starcie zapewnia pełny moment obrotowy, umożliwia błyskawiczne reagowanie na zmieniające się warunki jazdy. Dzięki umieszczeniu silnika elektrycznego nad osią tylną w nowym BMW X1 xDrive25e uzyskano harmonijnie wyważony rozkład obciążenia osi. Ten atut – w połączeniu z inteligentnie kontrolowaną interakcją między dwiema jednostkami napędowymi – gwarantuje maksymalną stabilność jazdy, komfort i dynamikę reakcji.

Silnik benzynowy w tandemie z silnikiem elektrycznym generują łączną moc 162 kW (220 KM). Maksymalny moment obrotowy obu jednostek napędowych wynosi z kolei 385 Nm. Nowe przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,0 s. Oprócz tego elektryczne doładowanie w układzie napędowym zapewnia dodatkową, bezpieczną rezerwę mocy, umożliwiając sportowy styl jazdy na przykład podczas wyprzedzania poza miastem. Prędkość maksymalna hybrydowego modelu typu plug-in wynosi 192 km/h.

Czytaj dalej…

Autor

- Gazeta Bałtycka



Moto Replika