Unia Europejska w likwidacji. "Lobbyści, szpiedzy i agenci zrobili swoje" | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 28.06.2016

Unia Europejska w likwidacji. „Lobbyści, szpiedzy i agenci zrobili swoje”

to jeden z wielu przykładów (znanych z historii) programów, projektów, koncepcji, które są doskonałe jako modele teoretyczne (przy okazji – to, co proponowali Marks i Engels też było w teorii bardzo dobre i logiczne), ale w konfrontacji z naturą ludzką – są nie do zrealizowania. UE upadnie, tak jak upada każdy wielki program, nurt, wizja, czy nawet cywilizacja.

UE_flaga

ma już za sobą kulminację absurdów. Teraz czas na sprzeciw obywateli i powolną agonię projektu pod hasłem „Unia Europejska”. To jest pewne i tego nic już nie cofnie!

Na ile obserwowanemu kryzysowi pomogli rozmaici zewnętrzni lobbyści, szpiedzy i agenci – to już inne i bardzo ciekawe zagadnienie. Wiadomo z pewnością, że ich rola była niemała…

Ciekawostką jest to, jak intensywnie (od słynnego poreferendalnego piątku) zaczęła działać brytyjska proeuropejska propaganda. Tak oto pojawiły się internetowe petycje za pozostaniem w UE (3 miliony deklaracji), reportaże pokazujące Brytyjczyków, którzy rzekomo „pomylili się głosując za wyjściem” i „tylko chcieli nastraszyć Brukselę” itp. Oto lobbing i propaganda finansowana z Brukseli…

Jednocześnie uruchomione zostały ruchy antyimigracyjne skierowane przeciwko mniejszościom mieszkającym na Wyspach. Narastają konflikty na tle etnicznym. Wiele wskazuje na to, że jesteśmy świadkami realizacji kolejnego punktu planu, który powstał w Moskwie. Rosjanie przećwiczyli to już na Ukrainie, teraz ćwiczą w Wielkiej Brytanii. Tajemnicze ulotki, napisy na murach, nieznani sprawcy… A uderza to w Polaków tylko dlatego, że akurat w Wielkiej Brytanii jest ich najwięcej. Innym mniejszościom też nie będzie łatwo…

Z drugiej strony mamy brytyjskich przedsiębiorców, którzy chwalą Polaków i już nie wyobrażają sobie funkcjonowania bez nich…

Elity i Amerykanie chyba znów nie docenili Rosji. A pogłoski o jej upadku po raz kolejny okazują się przesadzone.

Autor

- dr n. hum., publicysta i komentator. Twórca niezależnych mediów. Autor analiz dotyczących PR, języka polityki i marketingu politycznego.Twitter: @MichalLange

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika