Nagonka na Muchę - niezrozumiały atak na minister sportu Joannę Muchę | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 25.05.2012

Nagonka na Muchę

Obserwujemy właśnie solidarną (media, politycy, opinia publiczna) krytykę minister Muchy, która zaproponowała, aby ze względu na realizowaną regularnie w centrum Warszawy przez Jarosława Kaczyńskiego tzw. miesięcznicę katastrofy smoleńskiej, delegację rosyjskich piłkarzy z centrum Warszawy przenieść w inne miejsce.

Niewielka odległość między maszerującymi zwolennikami PiS, a mieszkającymi rosyjskimi sportowcami, może doprowadzić do niepotrzebnych i gorszących wydarzeń. Wielokrotnie słyszeliśmy przecież, że to „Rosjanie odpowiadają za katastrofę”, że „zabili polskiego prezydenta”, że „katastrofa smoleńska to przygotowany wspólnie przez Tuska i Putina”.

Czy zatem nie jest prawdopodobne, że tym razem (gdy Rosjanie będą na wyciągnięcie ręki) dojdzie do nieprzyjemnych sytuacji, które następnie pokażą media na całym świecie? Otóż jest!

Nietrudno o iskrę zapalną prowokacji, gdy maszerujący tłum zwolenników PiSu, przechodzić będzie pod oknami ekipy rosyjskich sportowców.

Dobre zarządzanie to także, a może przede wszystkim, umiejętność przewidywania i minimalizowania zagrożeń. Tym razem minister Mucha taką umiejętność wykazała.

A co było złego w pomyśle, zaproponowanym przez minister Muchę? Żaden z komentatorów nie jest w stanie racjonalnie i przekonująco na to pytanie odpowiedzieć.

Zamiast tego, wszyscy powtarzają „to zły pomysł!”, „Mucha jest niekompetentna!”, „jest niedoświadczona!”, „nie nadaje się na to stanowisko!”.

Oczywiście dziś przedstawiciele PiSu zrobią wszystko, aby do żadnej prowokacji podczas marszu nie doszło, ale zrobią to tylko po to, aby pokazać, że minister Mucha myliła się proponując powyższe rozwiązanie.

I będzie to właśnie zasługa Muchy, bo choć sama naraziła się na krytykę mediów, to zapobiegła międzynarodowemu skandalowi, którego większość Polaków na pewno by nie chciała.

Autor

- dr n. hum., publicysta i komentator. Twórca niezależnych mediów. Autor analiz dotyczących PR, języka polityki i marketingu politycznego.Twitter: @MichalLange

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika