Oskarżam! Polityków, media i nas samych | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 11.02.2014

Oskarżam! Polityków, media i nas samych

Oskarżam polityków o cyniczne zbijanie kapitału politycznego na podsycaniu histerii w związku ze sprawą Mariusza Trynkiewicza.

Oskarżam! Polityków, media i nas samych

Jesteście wyrachowani i niemoralni żerując na ludzkich obawach i strachu, a przy tym tchórzliwi, bo nie chcecie przerwać nakręcanej od miesięcy spirali nienawiści i lęku. Wydaje się wam, że służycie w ten sposób społeczeństwu, ale jedynym motywem waszych słów i działań są chłodne kalkulacje polityczne.

Mówicie, że działacie w interesie społecznym, ale oceniając wasze słowa i czyny odnoszę wrażenie, że w d…e macie społeczeństwo i uważacie je za stado baranów, które im głupsze tym łatwiej nim rządzić.

Oskarżam media, zwłaszcza tabloidy i telewizyjne programy i kanały informacyjne, o kreowanie u swoich odbiorców postaw zemsty i odwetu, od których już niedaleka droga do linczu. Oskarżam was o świadome, celowe i wyrachowane granie na najniższych ludzkich instynktach w pogoni za słupkami oglądalności i czytelnictwa. Jesteście współodpowiedzialni za tworzenie i podtrzymywanie stanu histerii i paniki w wielu polskich domach.

Zapomnieliście, że waszym zadaniem jest „przekazywanie rzetelnych i bezstronnych informacji” oraz że „dobro czytelników, słuchaczy i widzów oraz dobro publiczne powinny mieć pierwszeństwo wobec interesów autora, redaktora, wydawcy lub nadawcy”.

Łamiecie przy tym codziennie zasadę dziennikarskiego obiektywizmu, która mówi, że „informacje powinny być zrównoważone i dokładne, tak by odbiorca mógł odróżnić fakty od przypuszczeń i plotek, oraz powinny być przedstawione we właściwym kontekście i opierać się na wiarygodnych i możliwie wielostronnych źródłach”. (Kodeks etyki dziennikarskiej SDP).

Oskarżam wreszcie nas samych, o czynne lub bierne uczestnictwo w tym opętańczym „danse macabre”, jakbyśmy rzeczywiście byli zgrają bezrefleksyjnych, moralnych „troglodytów”.

Autor

- opinii publicznej kojarzy się jako rzecznik prasowy Prezydenta RP, a także dziennikarz radiowo-telewizyjny i prasowy. Od wielu lat zajmuje się szkoleniami i doradztwem w zakresie public relations i marketingu politycznego. Jest ekspertem w kreowaniu wizerunku firmy w e-przestrzeni i social mediach oraz zarządzaniu informacją w sytuacjach kryzysowych. W wolnych chwilach podróżuje. Przede wszystkim do Azji.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika