Gratka dla fanów klasycznych Porsche
W ostatni weekend miesiąca, w dniach 25-27 października, w Poznaniu odbędzie się kolejna edycja targów pojazdów zabytkowych Retro Motor Show. Dla fanów klasycznych sportowych samochodów Porsche przygotowało nie lada atrakcję – na stoisku stworzonym wspólnie z Porsche Club Poland oraz Porsche Centrum Poznań wystąpi sześć egzemplarzy kultowych modeli Speedster, od klasycznego 356 aż po zeszłoroczny prototyp 911 Speedster typ 991, a także jego wersję produkcyjną.
Każdy z nich jest ucieleśnieniem purystycznej przyjemności z jazdy – lekkości, wyjątkowej dynamiki i wiatru we włosach. Prezentowane na wystawie samochody użyczone są przez Porsche Museum (poza najnowszym, produkcyjnym 911 Speedster).
W tym roku targi Retro Motor Show odbędą się już po raz czwarty. Impreza cieszy się dużym powodzeniem – ubiegłoroczną edycję odwiedziło prawie 37 tys. gości. To okazja do odbycia wspaniałej podróży przez historię motoryzacji oraz zobaczenia aut, które niejeden pasjonat dwóch i czterech kółek chciałby mieć w swoim garażu.
Poza zabytkowymi samochodami na targach będzie można podziwiać wystawę pojazdów specjalistycznych i zapoznać się z ofertą firm zajmujących się renowacją klasyków, również w formie efektownych pokazów oraz wykładów. Dodatkową atrakcją będzie strefa retrotuningu z egzemplarzami po modyfikacjach. Oczywiście jeśli targi, to i giełda – podczas imprezy będzie można nie tylko oglądać, ale i kupić wymarzony zabytkowy wóz.
Tradycyjnie na targach Retro Motor Show będą gościły także samochody sportowe Porsche. W tym roku na oficjalnym stoisku producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen wystąpi zjawiskowa reprezentacja modeli Speedster – każdy z nich stanowi esencję prawdziwej wolności za kierownicą samochodu. Odmiany Speedster współtworzą historię Porsche już od 1952 roku. Ich przodkiem jest model 356 America Roadster z lekkim aluminiowym nadwoziem, opracowany na rynek amerykański i zbudowany w zaledwie 16 egzemplarzach. Uwzględniał on kluczowe elementy projektu Speedster, w tym lekkie poszycie dachowe i kubełkowe fotele.
Jesienią 1954 roku Porsche wyprodukowało samochód znacznie tańszy od modelu 356 America Roadster, po raz pierwszy ze słowem „Speedster” w nazwie. Szybko wywołał on sensację w świecie sportów motorowych – łączył stalowe nadwozie kabrioletu z mocno pochyloną przednią szybą, minimalistycznym wyposażeniem wnętrza i rozkładanym dachem. W słonecznych stanach USA model 356 1500 Speedster, bo o nim mowa, natychmiast stał się hitem. Ten purystyczny wóz stworzono wyłącznie z myślą o czystej przyjemności z jazdy.