Ewa Kopacz nabiera prędkości | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 23.07.2015

Ewa Kopacz nabiera prędkości

Ewa Kopacz potrafi szybko się uczyć – mówią o obecnej premier jej znajomi. Wygląda na to, że to prawda, bo zarówno z wystąpieniami publicznymi jak i z kontaktem z obywatelami radzi sobie coraz lepiej.

ewa_kopacz

Błędem każdego polityka jest utrata kontaktu z obywatelem. Widać, że przez długie lata Ewa Kopacz tego kontaktu nie miała, ale w trudnej sytuacji politycznej, w jakiej znalazła się Obywatelska, gdy poparcie zaczęło spadać, Kopacz w sposób rzeczywisty i odważny wzięła na siebie odpowiedzialność partię i wyruszyła w teren, na spotkania z ludźmi.

Oczywiście można wyliczać błędy, jakie popełnia w trakcie spotkań z obywatelami, można liczyć koszty podróży pociągani, w sytuacji, gdy za pociągiem jadą rządowe limuzyny a na lotnisku czeka „rezerwowy” samolot. Można a nawet trzeba to robić, w końcu wszyscy za to płacimy. Ale również trzeba zwrócić uwagę na spory postęp, jakiego dokonała Kopacz. Jej obecne wystąpienia publiczne, jej rozmowa z ludźmi, jej taktyka działania – są już czymś zupełnie innym, o wiele lepszym jakościowo niż jeszcze kilka miesięcy temu, gdy sprawiała wrażenie zagubionej i przypadkowej postaci, której przyszło wykonywać zadanie zupełnie do niej nie przystające.

Ewa Kopacz wraz z całą ekipą PO sporo zyskała także dzięki ustawie o in vitro. Mimo tego, iż problem bezpłodności jest w zasadzie marginalny, bo dotyczy bardzo wąskiej grupy społecznej, na jego podstawie zbudowała bardzo skuteczny przekaz oparty o hasła wolnościowe: „Chcemy dać Polakom wolność w podejmowaniu decyzji, a PiS chce jedynie nakazywać i zakazywać”.

Wolność to dla naszego społeczeństwa jedna z największych wartości a formułowanie przekazu nawiązującego do niej – jest marketingowo w polskich realiach jednym z najskuteczniejszych zabiegów propagandowych.

Podsumowując należy zaznaczyć, że Ewa Kopacz poczyniła zauważalne postępy jako twarz PO i wiele wskazuje na to, że jej marketingowo-wyborcza forma będzie zwyżkowała a skuteczne przekazy propagandowe, takie jak choćby ten dotyczący in vitro, mogą oznaczać, że na wyborcze rozstrzygnięcie trzeba będzie jednak poczekać do 25 października.

Autor

- dr n. hum., publicysta i komentator. Twórca niezależnych mediów. Autor analiz dotyczących PR, języka polityki i marketingu politycznego.Twitter: @MichalLange

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika