Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Jak sprawić, by było zdrowe? | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 28.03.2022

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia! Jak sprawić, by było zdrowe?

Według dietetyków idealne śniadanie powinno być nie tylko smaczne, ale i zdrowe, a to połączenie jest wyzwaniem dla wielu osób. Poznaj proste sposoby na podkręcenie odżywczej śniadania, dzięki czemu lepiej o siebie zadbasz i będziesz mieć więcej energii.

warto jeść śniadania?

Sycące, apetyczne i zdrowe śniadanie wspomaga naturalny metabolizm oraz dostarcza energii, która przekłada się na lepszą koncentrację. Według specjalistów śniadanie powinno pokrywać około 25-30% dziennego zapotrzebowania na kalorie, dlatego jego pomijanie nie jest najlepszym pomysłem. Udowodniono, że rezygnując ze śniadań, o wiele częściej sięgamy po tuczące przekąski. Ponadto osoby, które wykreśliły śniadania ze swojego menu, mogą mieć problem z utrzymaniem prawidłowego poziomu cukru i cholesterolu we krwi, stwarzając dogodne warunki do rozwoju otyłości, cukrzycy typu 2 oraz chorób układu krążenia. Czy już wiesz, nie warto zapominać o śniadaniu?

Jak skomponować pełnowartościowe śniadanie?

Skomponowanie zdrowego posiłku wcale nie jest trudne – wystarczy pamiętać o kilku zasadach. Śniadanie musi być odpowiednio zbilansowane, czyli zawierać odpowiednią ilość białka (najlepiej chudego), węglowodanów (najlepiej złożonych) oraz zdrowych tłuszczy. W śniadaniach powinny pojawiać się więc chude twarogi, sery i jogurty, jajka, wędliny o możliwie prostym składzie, pasztety z jarzyn i strączków, pasty rybne, pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane górskie oraz warzywa i owoce. Ważnym składnikiem zdrowego śniadaniowego menu są także nasiona, pestki i orzechy, stanowiące (obok tłustych ryb) źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych. Przy śniadaniu warto unikać produktów ubogich w błonnik, słodzonych oraz mocno przetworzonych. Wskazana jest także eliminacja artykułów obfitujących w węglowodany proste, które sprzyjają uczuciu wilczego głodu między posiłkami.

Pyszne i zdrowe śniadania na wyciągnięcie ręki

Naprawdę nie masz czasu na szykowanie śniadań i innych posiłków w ciągu dnia? Trudno Ci samodzielnie pilnować dietetycznych zaleceń i przestrzegać spożywania odpowiedniej ilości kalorii? Nie rezygnuj ze zdrowego odżywiania, tylko zdecyduj się na catering dietetyczny z Gdańska lub Gdyni, a nie pożałujesz tej decyzji. Każdego dnia otrzymasz kompletny zestaw posiłków, nad których wysoką jakością i perfekcyjnym zbilansowaniem czuwa profesjonalny dietetyk. Dzięki temu na pewno przestaniesz pomijać śniadania, głodować lub przejadać się. Co ważne, decydując się na dietę pudełkową z Sopotu lub innego nadbałtyckiego miasta, możesz wcześniej przejrzeć aktualne menu na kilka najbliższych dni, co pozwoli wybrać ofertę spójną z Twoimi oczekiwaniami i preferencjami smakowymi.

Pomysły na zdrowe śniadanie – garść inspiracji

Do tej pory Twoim śniadaniem zawsze była biała bułka z żółtym serem albo drożdżówka ze sklepu? Odkrywając dobrodziejstwa płynące z regularnego spożywania śniadań, poznasz także nowe kulinarne możliwości, które nie tylko są o wiele zdrowsze, ale także naprawdę smaczne. Jeśli preferujesz śniadania w wersji wytrawnej, przetestuj jeden z wielu dostępnych przepisów na puszysty omlet z pomidorami i awokado, skomponuj własną wersję szakszuki lub jajecznych muffinek z ziołami albo postaw na pełnoziarnisty chleb, domową pastę z makreli i kolorowe warzywa w słupkach. Jeżeli natomiast najbardziej smakują Ci śniadania na słodko, spróbuj przygotować aromatyczną owsiankę z dodatkiem owoców i orzechów, ugotuj jaglany budyń z wanilią lub upiecz jabłkowe racuchy z cynamonem. Jak widzisz zdrowe śniadania mogą być naprawdę urozmaicone, co zachęca do ich systematycznego spożywania. Zacznij już dziś, by jak najszybciej cieszyć się efektami zbilansowanej diety!

Autor

- niezależny serwis informacyjno-publicystyczny.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika