Najlepsze samochody na 2013 według francuskiego pisma L’Argus
Francuskie czasopismo motoryzacyjne L’Argus wybrało najlepsze samochody na 2013 rok. Jury, w którego skład weszli dziennikarze branżowi, eksperci motoryzacyjni i specjaliści sprzedaży dokonali oceny aut.
Uwagę jury podczas oceniania przykuło nie tylko wygląd pojazdów, poziom ich wykonania czy wrażenia z jazdy, ale również koszt zakupu i przejechania kilometra, przewidywany spadek wartości samochodu po trzech latach i pokonaniu 45 tys. km dla pojazdów zasilanych benzyną oraz 60 tys.km dla diesli.
Samochody miejskie:
1. Renault Clio 1.5 dCi 90 Expression
Wygrany w tej kategorii Renault Clio 1.5 dCi 90 Expression podczas paryskich targów motoryzacyjnych przyciągał odważną stylistyką. Nowy Clio ma być dla Renault odmianą po nie do końca udanych poprzednich modelach.
Zgodnie z wyliczeniami jury wartość rezydualna samochodu po trzech latach użytkowania powinna wynieść 51,2%, koszt przejechania jednego kilometra (wyliczany zgodnie z francuskimi cenami paliw, ubezpieczenia, części eksploatacyjnych i z uwzględnieniem utraty wartości wynosi 1,07 zł.
2. Peugeot 208 1.6 Hdi Active (pięciodrzwiowy)
3. Opel Adam 1.4 87 Glam
Samochody kompaktowe:
1. Mercedes Klasy A 190 CDI BE Sensation
Niemiecki producent po dwóch miejskich wcieleniach mikrovanów przy kolejnej odsłonie Klasy A postanowił zmienić taktykę. Trzecia odsłona Mercedesa Klasy A jest samochodem o typowych wymiarach dla aut kompaktowych, wyróżnia się dynamicznymi liniami. Pod względem ceny rywalizuje z Audi A3 i BMW serii 1.
Po wyliczeniach jury Mercedes po upływie trzech lat będzie miał wartość 56% ceny początkowej, koszt przejechania 1km wynosi 1,4zł.
2.Volskwagen Golf VII 1.6 TDI 105 Comfortline
3. Volvo V40 D2 Momentum
Samochody rodzinne:
1. Dacia Lodgy 1.5 dCi Laureate
Zwycięzca z tej kategorii jest odpowiedni nawet dla większej rodziny. Nietrudno jednak dostrzec pewne niedociągnięcia, zaakceptować trzeba również raczej nieatrakcyjny wygląd i stosunkowo niski poziom bezpieczeństwa (trzy gwiazdki EuroNCAP). W ocenie jury przeważyły względy ekonomiczne i funkcjonalność auta nad względami estetycznymi. Po upływie trzech lat wartość Dacii Lodgy wyniesie 49% początkowej ceny samochodu. Koszt przejechania kilometra został wyceniona na 1,02 zł.
2. Toyota Prius+ 136h Dynamic
3. BMW serii 3 318d Luxury
SUV-y
1. Mazda CX-5 Skyactive-D Elegance 4×2
Zwycięska Mazda CX-5 ma wiele atutów, najważniejszymi są: budowa według przepisy Skyactive (odchudzanie auta poprzez zastosowanie wysokowytrzymałych materiałów oraz nowoczesnych silników), duża przestrzeń we wnętrzu auta, największy w tej klasie bagażnik oraz dobrze własności trakcyjne. Podobnie jak zwycięscy z poprzednich kategorii Mazda CX-5 posiada też wady, są nimi: słaba jakość plastików w kabinie oraz za mało bezpośredni układ kierowniczy.
2. Opel Mokka 1.7 CDTi 130 Cosmo 4×2
3. LandRover Range Rover 3.0 TDV 6 Vogue
Pomimo trwającego na Starym Kontynencie kryzysu ekonomicznego, który ma ogromny wpływ na przemysł motoryzacyjny, według przewidywań ekspertów rynek SUV-ów w Europie będzie stale rósł.
Samochody proekologiczne:
1. Toyota Yaris HDS 100h Dynamic
Zwycięstwo Toyoty w tej kategorii nie jest dużym zaskoczeniem. Toyota jest gigantem technologii hybrydowej, a Yaris HDS jest małym autem w rozsądnej, jak na tę technologię, cenie – 72,9 tys. zł.
Hybrydowa Toyota ma niskie spalanie podczas jazdy w mieście oraz nawet w tańszych konfiguracjach posiada dobre wyposażenie. Cena przejechania 1km wynosi 86 groszy.
2. Peugeot 508 Hybrid4 Allure
3. Toyota Prius Plug-in Luxury