BMW M340d xDrive | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 19.02.2020

BMW M340d xDrive

Większy wybór modeli M w nowym BMW serii 3 – 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 250 kW (340 KM), momencie 700 Nm i imponującej elastyczności – Maksymalna wydajność dzięki technologii M TwinPower Turbo i mild hybrid 48 V – Sportowy układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy M oraz inteligentny napęd na wszystkie koła zapewniają wybitne osiągi.

Asortyment modeli  M w klasie średniej premium rozszerzy się o dwóch niezwykle wydajnych „sportowców”. W nowym BMW M340d xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,7-5,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 149-139 g/km) i nowym BMW M340d xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8-5,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 153-143 g/km) sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo zapewnia fenomenalną elastyczność przy równie imponującej wydajności. Trzylitrowa jednostka osiąga moc 250 kW (340 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Zastosowanie technologii  skutkuje przy tym dodatkowym zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin. Dzięki kompleksowemu oczyszczaniu spalin, w tym katalizatorowi SCR z wtryskiem AdBlue, najmocniejsze warianty silników wysokoprężnych nowego serii 3 już teraz spełniają wymogi przyszłej normy emisji spalin Euro 6d.

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring charakterystycznych dla M wrażeń z jazdy BMW serii 3 będzie można po raz pierwszy doświadczyć w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym. Mocny napęd nowych modeli BMW M oferowany jest w połączeniu z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, specjalnie dostosowanym do tego modelu układem jezdnym oraz inteligentnym napędem na wszystkie koła. Wyposażenie standardowe obu modeli obejmuje ponadto sportowy układ jezdny M z adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym, sportowe hamulce M oraz sportowy mechanizm różnicowy M. Doskonale zestawiony pakiet zapewniający najlepsze osiągi zawiera również charakterys­tyczne dla M elementy karoserii o zoptymalizowanych właściwościach aerodynamicznych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu BMW M340d xDrive Limuzyna 4,6 s. Nowe BMW M340d xDrive Touring wykonuje sprint do setki w 4,8 s. Dynamiczne właściwości jezdne oraz kokpit nastawiony na intensywną radość z jazdy gwarantują fenomenalne wrażenia.

Nieprzeciętna elastyczność i wzorcowa wydajność w jednym: 6‑cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo o mocy do 250 kW (340 KM).

Niepowtarzalny charakter nowych modeli M  serii 3 wyróżnia świetna elastyczność oraz niezwykle niskie przy tych osiągach parametry zużycia paliwa i emisji spalin. Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l wyposażony jest w skrzynię korbową i głowicę cylindrów z aluminium. Straty tarciowe w silniku redukują między innymi honowane stalowe gładzie cylindrów. Wzmocniony napęd wałka rozrządu optymalizuje reakcję i sprawność jednostki.

Technologia M TwinPower Turbo obejmuje dwustopniowe doładowanie ze zoptymalizowaną termodynamiką i bezpośrednim chłodzeniem powietrza doładowującego, a także wtrysk bezpośredni Common Rail z piezowtryskiwa­czami. W celu zapewnienia szczególnie szybkiej reakcji układu doładowania zarówno stopień wysokociśnieniowy, jak i niskociśnieniowy ma zmienną geometrię turbiny. Szybką reakcję turbiny zapewnia też zoptymalizowane łożysko wirnika o zmniejszonym tarciu. Precyzyjne dozowanie paliwa i niezwykle czyste zapewnia zaawansowany wtrysk bezpośredni, którego wtryskiwacze pracują teraz przy maksymalnym ciśnieniu 2500 barów. Reakcja i wydajność silnika to zasługa zoptymalizowanego przepływu powietrza w dolocie, który ma zainstalowany na stałe tłumik hałasu poprawiający właściwości akustyczne silnika. Również izolacja termoakustyczna silnika zapewnia komfort akustyczny i optymalne rozgrzewanie jednostki wysokoprężnej. Silnik opracowany do nowego M340d xDrive Limuzyna i nowego BMW M340d xDrive Touring zapewnia maksymalny moment obrotowy 700 Nm już przy 1750 obr/min. Moc maksymalną 250 kW (340 KM) uzyskuje przy 4600 obr/min.

Technologia mild hybrid z alternatorem odwracalnym 48 V zwiększa dynamikę i wydajność.

Technologia mild hybrid pozwala jeszcze wyraźniej poczuć spontaniczne oddawanie mocy napędu. Alternator odwracalny 48 V stosowany w nowych samochodach  M zapewnia elektryczną funkcję oberboost. Ta dostarczana spontaniczne dodatkowa moc 8 kW (11 KM) zwiększa dynamikę podczas ruszania z miejsca oraz intensywnego przyspieszania. Wymagana do tego energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze 48 V ładowanym poprzez odzysk energii w fazach hamowania i wybiegu. Dodatkową energię do akumulatora 48 V dostarcza w razie potrzeby również podniesienie punktu obciążenia silnika spalinowego.

Za pomocą wytworzonej w ten sposób energii elektrycznej alternator odwracalny może wspomagać silnik spalinowy również podczas ciągłej jazdy. Dzięki temu silnik wysokoprężny jest w stanie pracować – tak często jak to możliwe – przy obciążeniu optymalnym dla wydajności, redukując fazy szczytowego zużycia paliwa. Technologia mild hybrid optymalizuje również działanie funkcji Auto Start/Stop i swobodnego toczenia. Alternator 48 V zapewnia bezwibracyjne wyłączanie silnika spalinowego i jego komfortowy rozruch przy zatrzymywaniu pojazdu na skrzyżowaniach lub w korkach. Podczas zwalniania silnik spalinowy może wyłączać się już przy prędkości poniżej 15 km/h. Energia kinetyczna wytwarzana podczas dalszego hamowania aż do zatrzymania jest następnie wykorzystywana do rekuperacji. Funkcja swobodnego toczenia działająca w trybie ECO PRO i COMFORT powoduje całkowite wyłączenie silnika spalinowego, co daje dodatkowy potencjał oszczędności paliwa.

Czytaj dalej…

Autor

- Gazeta Bałtycka



Moto Replika