Audi A6 55 TFSI e quattro. "Zelektryfikowana limuzyna" | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 22.10.2019

Audi A6 55 TFSI e quattro. „Zelektryfikowana limuzyna”

konsekwentnie rozbudowuje gamę swych zelektryfikowanych modeli. Tylko w drugiej połowie roku 2019 swe debiuty ma aż pięć samochodów z hybrydowym napędem typu plug-in. W Niemczech właśnie rozpoczyna się przedsprzedaż nowego Audi A6 55 TFSI e quattro (łączne zużycie benzyny w l/100 km: 2,1 – 1,9; łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 17,9 – 17,4; łączna emisja w g/km: 47 – 43) o systemowej mocy 270 kW (367 KM).

A6 55 TFSI e quattro

poszerza swą gamę modelową w klasie średniej-wyższej i w klasie luksusowej. Cztery pierścienie oferować będą wersje hybrydowe typu plug-in takich modeli jak A7, A8, Q5 i Q7. Wszystkie one noszą oznaczenie „TFSI e”. Do grupy takich pojazdów należy też prezentowane właśnie A6 55 TFSI e quattro. Podobnie jak we wszystkich hybrydach typu plug-in marki Audi, napęd tego samochodu to połączenie dwóch wydajnych systemów – spalinowego i elektrycznego, które w sumie dają systemową moc 270 kW (367 KM).

2.0 TFSI – czterocylindrowy, benzynowy silnik tego auta wytwarza 185 kW (252 KM). Natomiast zintegrowany z siedmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów S tronic silnik elektryczny, ma moc maksymalną 105 kW. Systemowy moment obrotowy, przy prędkości obrotowej 1250 obr./min. osiąga swój punkt maksymalny rzędu 500 Nm. Litowo-jonowy umieszczony w tyle pojazdu magazynuje 14,1 kWh energii. Zamontowano go w taki sposób, że przestrzeń bagażowa pozostaje równa i łatwa w dostępie.

A6 TFSI 55 e quattro to samochód jednocześnie sportowy i wysoce wydajny. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na napędzie wyłącznie elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 135 km/h. Zasięg auta na silniku elektrycznym (wg. norm WLTP) to nawet 53 kilometry. Ta hybryda typu plug-in jest jedyną wśród bezpośredniej konkurencji limuzyną segmentu premium wyposażoną w napęd na cztery koła.

Koncepcja napędu A6 55 TFSI e quattro została zaprojektowana w taki sposób, by klienci mogli odbywać większość swych codziennych jazd wyłącznie na napędzie elektrycznym, a tym samym przy zerowych emisjach lokalnych i prawie bez dźwięku. może wybierać między trzema trybami jazdy: „EV” dla jazdy w pełni elektrycznej, „Hybrid” dla efektywnego połączenia obu rodzajów napędu oraz „Hold” dla zaoszczędzenia energii elektrycznej dostępnej w danym momencie.

Czytaj dalej…

Autor

- dziennikarka Gazety Bałtyckiej.

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika