Nowe BMW serii 4 Coupé | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 8.07.2020

Nowe BMW serii 4 Coupé

serii 4 Coupé gotowe do startu. Najnowsza generacja dwudrzwiowego sportowego modelu klasy średniej premium podkreśla oryginalny charakter poprzez koncepcję konsekwentnie nastawioną na dynamiczną jazdę i wyraźne odróżnienie od nowego BMW serii 3. Stanowi kontynuację tradycji coupé marki BMW ukształtowanych przez wiele legendarnych modeli. Wprowadzenie na rynek nastąpi od października 2020 r.

Nowe gotowe do startu. Najnowsza generacja dwudrzwiowego sportowego modelu klasy średniej premium podkreśla oryginalny charakter poprzez koncepcję konsekwentnie nastawioną na dynamiczną jazdę i wyraźne odróżnienie od nowego BMW serii 3. Stanowi kontynuację tradycji coupé marki BMW ukształtowanych przez wiele legendarnych modeli. Wprowadzenie na rynek nastąpi od października 2020 r.

Na początku sprzedaży oferowanych będzie pięć wariantów i po raz pierwszy również wybitnie sportowe (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,1 – 6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 163 – 155 g/km). Najmocniejszy model wyposażony będzie w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 275 kW (374 KM). Poza tym w ofercie będą cztery 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4‑cylindrowy silnik wysokoprężny. W marcu 2021 r. dojdą do tego dwa 6‑cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.

Bardziej spontaniczna reakcja i zoptymalizowana wydajność dzięki technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym i wszystkich silnikach wysokoprężnych. Alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 8 kW (11 KM). Wszystkie silniki teraz z dwustopniowym turbodoładowaniem.

Po raz pierwszy wszystkie modele z 8-stopniową skrzynią Steptronic w standardzie. Opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic z funkcją Sprint do szybkich i dynamicznych przyspieszeń. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive na początku sprzedaży w dwóch modelach, a od marca 2021 r. w czterech modelach.

Nowe BMW serii 4 Coupé o bardziej drapieżnym profilu w porównaniu z poprzednim modelem. Charakterystyczne właściwości jezdne dzięki precyzyjnej optymalizacji struktury karoserii i technologii układu jezdnego. Specyficzny dla tego modelu pakiet wzmocnień zwiększający sztywność karoserii. Środek ciężkości niższy o 21 mm, rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm niż w nowym BMW serii 3 Limuzyna. Zoptymalizowana masa karoserii i układu jezdnego. Wyważony rozkład masy na osie w proporcjach 50:50. Zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne i docisk tylnej osi.

Amortyzatory zależne od skoku z indywidualną regulacją w standardzie. Opcjonalnie sportowy układ jezdny M o jeszcze sztywniejszej charakterystyce amortyzatorów, łożysk i stabilizatorów oraz z dodatkowymi wzmocnieniami karoserii i adaptacyjnym sportowym układem kierowniczym. W wyposażeniu dodatkowym ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.

Oryginalna stylistyka karoserii, wyraźnie odróżniająca się od nowego BMW serii 3, z klarownymi kształtami powierzchni, wyrazistymi proporcjami przodu typowymi dla coupé. Przyciągająca uwagę pionowa atrapa chłodnicy BMW utrzymana jest w tradycji legendarnych coupé tej marki i wskazuje na duże zapotrzebowanie napędu na powietrze chłodzące. Wydłużony kształt bocznych szyb, potężnie rzeźbione barki i opływowa linia dachu sygnalizujące atletyczny charakter i sportową elegancję.

Standardowe reflektory diodowe o bardzo płaskich konturach. W wyposażeniu dodatkowym diodowe reflektory adaptacyjne ze światłami laserowymi BMW. Stylowo przyciemniane diodowe lampy tylne z efektowną listwą światła pozycyjnego w kształcie litery L.

Linie stylistyczne i warianty wyposażenia z wyraźnym ukierunkowaniem na dynamikę jazdy. Model M Sport jako alternatywa dla wyposażenia standardowego. W ofercie również: pakiet sportowy M Pro m.in. z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Szeroki wybór akcesoriów dostępny natychmiast po wprowadzeniu na rynek nowego BMW serii 4 Coupé.

Nowa stylistyka wnętrza nastawiona na sportowe wrażenia z jazdy. Kokpit zorientowany na kierowcę, nowy zespół wyświetlaczy z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Wysokiej klasy panel sterowania na konsoli środkowej, nowa skórzana kierownica sportowa i nowe fotele sportowe w standardzie, podparcia kolan na konsoli środkowej jako wyposażenie dodatkowe. Dwa siedzenia z tyłu o wyraźnym charakterze pojedynczych foteli.

Czytaj dalej…

VN:F [1.9.22_1171]
OCEŃ ARTYKUŁ
Wynik: 10.0/10 (wszystkich: 2)
Nowe BMW serii 4 Coupé, 10.0 out of 10 based on 2 ratings

Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Redakcja

- Gazeta Bałtycka



Moto Replika