NOWOŚĆ! BMW 545e xDrive | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 14.08.2020

NOWOŚĆ! BMW 545e xDrive

Dziesięcioletni plan zrównoważonego rozwoju podkreśla zaangażowanie w realizację celów paryskiego porozumienia klimatycznego. Głównym elementem jest przy tym rozwój elektromobilności.

Do końca 2019 roku sprzedano ponad 500 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów, a do końca 2021 roku ma ich być ponad milion. BMW serii 5 stanowi istotny element realizacji zarówno dotychczasowych, jak i przyszłych celów. Modele hybrydowe serii 5 sprzedane w 2019 roku na świecie w liczbie prawie 50 tysięcy egzemplarzy były najbardziej popularnym zelektryfikowanym modelem w portfolio BMW Group.

Rozszerzenie nowej BMW serii 5 do pięciu modeli hybrydowych plug‑in. Po rozszerzeniu z dwóch, do pięciu modeli, z innowacyjnym napędem hybrydowym plug-in, nowe BMW serii 5 będzie posiadać najszerszą ofertę pojazdów PHEV w palecie modeli BMW Group.

Nowe modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie jest nowe BMW 530e Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,8–1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,8‑13,7 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 42–39 g/km)* oraz nowe BMW 530e xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1‑2,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,4–15,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 49–46 g/km)*.

W listopadzie 2020 r. zadebiutuje nowe BMW 530e Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,9‑14,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47–43 g/km)* oraz nowe BMW 530e xDrive Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3‑2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,9–15,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 52–49 g/km)*.

Topowy model: nowe xDrive Limuzyna. Nowe xDrive Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,4–2,1 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,3–15,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 54–49 g/km)* napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 80 kW (109 KM) połączony z wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z BMW TwinPower Turbo o mocy 210 kW (286 KM), co daje łączną moc 290 kW (394 KM). Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowe xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s*. Jest to więc zdecydowanie najbardziej dynamiczna wersja pośród sześciocylindrowych hybryd plug-in BMW.

Inteligentnie sterowana interakcja obu napędów sprawia, że nowe łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów. Umożliwia jazdę na samym napędzie elektrycznym w ruchu miejskim, ekonomiczne dojazdy z domu do pracy, a także dynamiczną jazdę i wygodne podróże na długich dystansach. Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszący 54–57 km* i średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,4–2,1 l/100 km* nowe łączy w sobie typową dla tej marki dynamikę jazdy i wysoki komfort na długich dystansach, z niezwykle efektywnym wykorzystaniem zasobów naturalnych.

Czytaj dalej…


Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Redakcja

- Gazeta Bałtycka



Moto Replika