Nowy Porsche Macan Turbo. Jego moc może zazkoczyć! | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 3.09.2019

Nowy Porsche Macan Turbo. Jego moc może zazkoczyć!

Nowy Macan Turbo z miejsca wjeżdża na topową pozycję w gamie kompaktowego -a . Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono samochód może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej.

Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (plus 4 km/h). Lepsze są również hamulce: w ramach zoptymalizowanego podwozia nowy Macan Turbo zostaje fabrycznie wyposażony w wydajny układ hamulcowy (PSCB). Z zewnątrz wariant Turbo charakteryzuje design odnowionej generacji modelu. Wyróżniają go jednak unikalne akcenty, takie jak przedni zderzak Turbo oraz nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają do dyspozycji udoskonalone wnętrze, w tym regulowane w 18 kierunkach adaptacyjne sportowe przednie fotele i nagłośnienie przestrzenne BOSE®.

2,9-litrowy silnik nowego , stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy i zapewniają wyjątkową spontaniczną reakcję. Silnik generuje o 29 kW (40 KM) wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), dopasowany do jego doskonałej dynamiki jazdy. Te innowacyjne, wysokowydajne hamulce są dostępne wyłącznie w Porsche. Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem, a do tego generują nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych. Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe; teraz jest on opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan. Z myślą o dalszym zwiększeniu dynamiki na życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Nowy Macan Turbo demonstruje swoją czołową pozycję w gamie modelu za sprawą ekskluzywnego przedniego zderzaka z trzema dużymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi światłami, a także standardowych reflektorów LED z systemem (PDLS). Z profilu topowy wariant wyróżnia się nie tylko 20-calowymi obręczami Macan Turbo, ale również osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po unikalnych, podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.

Czytaj dalej…

VN:F [1.9.22_1171]
OCEŃ ARTYKUŁ
Wynik: 10.0/10 (wszystkich: 1)
Nowy Porsche Macan Turbo. Jego moc może zazkoczyć!, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Redakcja

- Gazeta Bałtycka