Opony zimowe? Wybierz bieżnikowane | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 12.12.2012

Opony zimowe? Wybierz bieżnikowane

Jeśli już postanowiliśmy założyć do naszych aut , warto wybrać bieżnikowane, które sprawdzają się na śniegu doskonale a w dodatku są dużo tańsze od tradycyjnych.

Jeszcze do niedawna bieżnikowanie opon przeprowadzało się głównie w przypadku dużych aut ciężarowych, gdzie koszt nowej opony był spory. Obecnie z powodzeniem stosuje się w samochodach osobowych. Liczba użytkowników takich opon stale rośnie.

W dużym śniegu świetnie sprawdzają się opony o wzorach typowo śniegowych. – Wśród opon bieżnikowanych mamy wzory typowo ekstremalne, tworzone na wzór opon śnieżnych skandynawskich – mówi Maciej Laskowski, sprzedawca opon. – Klienci bardzo sobie je chwalą. Choć europejskie wzory też bardzo dobrze sprawdzają się w naszych warunkach.

Tradycyjna nowa opona zimowa to wydatek minimum 250 zł za oponę.
W przypadku opon regenerowanych, które polecamy, musimy liczyć się w kosztem zaledwie rzędu około 150 zł za sztukę.

Wymieniając cztery opony możemy zatem zaoszczędzić nawet 500 zł a to już całkiem sporo.

Jeszcze bardziej ekonomiczna opcją jest wymiana tylko 2  opon na osi napędzanej. – W naszym klimacie to spokojnie wystarcza – powiedział nam jeden z Gdyńskich taksówkarzy. – Ważne, żeby się nie zakopać w śniegu. A opony zimowe na jednej osi w zupełności to zadanie wypełniają.

Na czym polega bieżnikowanie opon?

Bieżnikowanie opon to proces przedłużający żywotność opony polegający na nałożeniu nowego bieżnika w miejsce zużytego. Opony bieżnikowane nazywa się także regenerowanymi.

Obecnie stosuje się powszechnie dwie metody bieżnikowania:

  • bieżnikowanie na gorąco – opona po usunięciu starego bieżnika jest obkładana pasem nowej gumy, a następnie umieszczana w specjalnej formie, która utrwala nowy kształt i głębokość bieżnika w procesie wulkanizacji
  • bieżnikowanie na zimno – oponę bez bieżnika łączy się z nową, gotową warstwą bieżnika przygotowaną wcześniej

Cały proces jest nadzorowany przez komputery. Każda regenerowana opona musi przejść dokładną kontrolę jakości zanim zostanie ponownie dopuszczona do użytku.

VN:F [1.9.22_1171]
OCEŃ ARTYKUŁ
Wynik: 9.9/10 (wszystkich: 7)
Opony zimowe? Wybierz bieżnikowane, 9.9 out of 10 based on 7 ratings

Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Redakcja

- Gazeta Bałtycka

Wyświetlono 2 komentarze
Napisano
  1. Najlepsze opony napisał(a):

    Może jest to tańszy sposób, ale na pewno opony te powodują, że osiągi samochodu są słabsze. Też wszystko zależy od jakości bieżnikowania, czytałem relację osoby, która po prostu straciła bieżnik podczas jazdy 🙂 Lepiej kupić oponę nową, które nawet z dolnej półki są coraz lepsze i tańsze.

    VA:F [1.9.22_1171]
     Wynik: -2 (oddano 4 głosów)
    • Bolecław napisał(a):

      Ej kolego coś mi to pachnie autopromocją. Prawda jest taka, ze bieznik podczas jazdy na sniegu na pewno nie odpadnie. O ile pamietam to ta informacja dotyczyla jazdy latem na oponach bieznikowanych. Poczytaj sobie internet to znajdziesz relacje jak to bieznik odpada, opony strzelaja w nowych oryginalnych egzemplarzach tzw. renomowanych firm. Wiec jak piszesz „lepiej kupic nową” to dopisz ze dla ciebie lepiej, niekoniecznie dla kupujacego.

      VA:F [1.9.22_1171]
       Wynik: +2 (oddano 4 głosów)

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>