Trzy jubileusze Porsche
Trzy jubileusze, jedne wielkie urodziny i dynamiczne pokazy Heritage Experience – na 2019 rok Porsche Museum przygotowało wiele atrakcji. Aby historia marki stała się niemal „namacalna”, jej czterokołowi ambasadorzy będą po raz kolejny prezentowani nie tylko przy Porsche platz w Stuttgarcie-Zuffenhausen, ale także w trakcie licznych wydarzeń na całym świecie.
50 lat Porsche 917
Jubileusz jednej z najmocniejszych serii modelowych z Zuffenhausen: podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1969 r. po raz pierwszy zaprezentowano publicznie Porsche 917, należące do grona najbardziej znanych samochodów wyścigowych wszech czasów. Zaledwie rok później Porsche zdobyło dzięki niemu pierwszy z 19 złotych medali wywalczonych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Na jednej z największych specjalnych wystaw w historii, pt.: „Kolory prędkości – 50 lat 917″ (od 14 maja do 15 września), Porsche Museum pokaże aż dziesięć egzemplarzy 917. Wystawa pozwoli zwiedzającym zobaczyć z bliska decydujący kamień milowy w pełnej chluby wyścigowej historii Porsche – zwłaszcza że pojawi się na niej pierwsze kiedykolwiek zbudowane Porsche 917, z podwoziem o numerze 001. Muzealny warsztat od lat pracuje nad tym, aby przywrócić je do oryginalnego stanu z chwili światowej premiery w 1969 r.
50 lat Porsche 914
Jesienią 1969 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie zadebiutował model 914 – pierwszy wytwarzany seryjnie niemiecki samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie. Istniały dwa warianty: 914 z jednostką 4-cylindrową, występujący jako VW Porsche, oraz 914/6 z 6-cylindrowym bokserem, oferowany jako Porsche. Pięćdziesiąt lat później Porsche Museum poświęci tej serii specjalną wystawę pt. „50 lat 914 – typowego Porsche”, która potrwa od 2 czerwca do 7 lipca. Co więcej, w niedzielę 2 czerwca do muzeum zjadą członkowie klubów zrzeszających posiadaczy 914. Na dziedzińcu budynku stawi się łącznie ponad 120 prywatnie użytkowanych egzemplarzy modelu.
10 lat Porsche Panamera
Dziesięć lat temu producent sportowych samochodów zadebiutował w zupełnie nowym sektorze rynku – wraz z modelem Panamera, pierwszą czterodrzwiową limuzyną Porsche. Debiutująca w Szanghaju w 2009 r., Panamera wykorzystywała liczne innowacje techniczne, które nigdy wcześniej nie były dostępne w seryjnym samochodzie klasy luksusowej. W ramach obchodów jubileuszu „10 lat Porsche Panamera”, na które składa się między innymi specjalna wystawa, Porsche Museum współpracuje z zakładami Porsche w Lipsku. Odpowiadają one za cały proces produkcji modelu, w tym za budowę nadwozi i ich lakierowanie. Wiosną na ekspozycji w Centrum Klienta pojawi się osiem egzemplarzy Porsche Panamera, od pierwszych prototypów aż po obecną generację.