Punkt Bezpłatnych Prawnych i Informacji Obywatelskiej w Sopocie | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 10.08.2012

Punkt Bezpłatnych Prawnych i Informacji Obywatelskiej w Sopocie

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie podpisał porozumienie z Biurem Porad Prawnych i Informacji Obywatelskiej w Gdyni na mocy, którego w siedzibie sopockiego MOPS-u w czwartki w godz. 13.00-18.00 będą się odbywały dyżury prawnika.

Zaprosiliśmy do współpracy biuro, które udziela bezpłatnych porad, ponieważ zgłasza się do nas coraz więcej osób, które poszukują takiej formy wsparcia – mówi , dyrektor sopockiego MOPS-u. – My możemy jednie udzielać porad osobom, które korzystają z pomocy społecznej, ale jak widać, zapotrzebowanie jest większe. W MOPS-ie działa również punkt porad prawnych dla osób starszych i niepełnosprawnych prowadzony przez Studencką Uniwersytecką Poradnię Prawną.

– Nowocześnie pojmowana pomoc społeczna to nie tylko zasiłki dla najuboższych, ale bogata i różnorodna oferta usług społecznych, która odpowiada na potrzeby lokalnego środowiska, dlatego podejmujemy różne działania na rzecz mieszkańców Sopotu – podkreśla dyrektor sopockiego MOPS-u.

Punkt Bezpłatnych Porad Prawnych i Informacji Obywatelskiej w Sopocie powstaje w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Na Pomorzu działają 3 biura prowadzone przez Fundację Familijny Poznań – oddział Familijny Gdańsk: w Gdańsku, Gdyni oraz Chojnicach.

– Celem naszego projektu jest zapewnienie bezpłatnego dostępu obywateli do porad prawnych i informacji obywatelskich, jak również upowszechnienie wiedzy o przysługujących im prawach – mówi Kierownik Biura Porad Prawnych i Informacji Obywatelskiej w Gdyni. – Projekt jest skierowany do mieszkańców województwa pomorskiego, którzy niejednokrotnie, na skutek trudnej sytuacji życiowej mają utrudniony dostęp do odpłatnych porad prawnych.

– W naszych biurach każdy obywatel może bezpłatnie skorzystać z pomocy profesjonalnych prawników z różnych dziedzin prawa, m.in. prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, cywilnego, administracyjnego, karnego, rodzinnego, spadkowego, a także uzyskać informację obywatelską dotyczącą spraw konsumenckich, finansów, nieruchomości, ubezpieczenia społecznego czy własności – dodaje Agata Iwaniuk. – Zgłaszają się do nas m.in. osoby, które zostały w różny sposób oszukane lub wykorzystane. Podpisały np. niekorzystną dla siebie umowę z jakąś nieznaną firmą telekomunikacyjną, czy nieświadomie zawarły umowę dożycia, czyli w zamian za opiekę oddały mieszkanie obcej osobie – staramy się również pomóc w takich sprawach.

Aby umówić się na , należy wypełnić Kartę Rejestracyjną Klienta dostępną w siedzibie biura, w Sopocie w MOPS-ie oraz na stronie www.familijny.pl w zakładce Materiały do pobrania. Informacje pod numerem tel. 58 781 – 97 – 98.


Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

- Gazeta Bałtycka

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>