Leroy Merlin ukarany. Wprowadzali klientów w błąd. Teraz zapłacą 2,5 mln zł kary | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 1.06.2012

Wprowadzali klientów w błąd. Teraz zapłacą 2,5 mln zł kary

Polska zobowiązywał swoich klientów składających reklamację do podpisania oświadczenia, z którego wynikało, że nie będą mogli zgłaszać żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji. To praktyka niezgodna z przepisami. Na firmę nałożono karę w wysokości ponad 2,5 mln zł

Sieć hipermarketów Leroy Merlin została okarana za niezgodne z przepisami praktyki. (Fot. EstherG)

Sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin Polska wprowadzał konsumentów w błąd – tak ocenił to prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zastrzeżenia Urzędu wzbudził sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin, stosowany do lipca 2010 r.

Spółka, m.in. zobowiązywała swoich klientów składających reklamację do podpisania oświadczenia, z którego wbrew obowiązującym przepisom wynikało, że nie będą mogli zgłaszać żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji.

Ponadto w przypadku uznania reklamacji konsument otrzymywał talony, które mógł wymienić na gotówkę lub wykorzystać przy zakupach. Zastrzeżenia wzbudził krótki termin ważności kuponu – zazwyczaj miesiąc. Klienci mogli tym samym odnieść wrażenie, że po upływie tego czasu tracą możliwość odzyskania pieniędzy, podczas gdy przepisy mówią, że roszczenia konsumenta (np. żądanie zwrotu zapłaconej kwoty) przedawniają się po roku od stwierdzenia niezgodności z umową.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Leroy Merlin Polska została nałożona kara w wysokości ponad 2,5 mln zł (2 584 445 zł). Spółka odwołała się od decyzji do sądu.

24 maja 2012 r. Sąd Ochrony konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Leroy Merlin Polska potwierdzając decyzję . W ustnym uzasadnieniu sąd przyznał że praktyka stosowana przez spółkę wprowadzała konsumentów w błąd, a nałożona kara finansowa została ustalona w najniższym możliwym wymiarze.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje natomiast możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

Przypomnijmy, że Leroy Merlin to francuska sieć hipermarketów branży budowlanej.

VN:F [1.9.22_1171]
OCEŃ ARTYKUŁ
Wynik: 10.0/10 (wszystkich: 2)
. Teraz zapłacą 2,5 mln zł kary, 10.0 out of 10 based on 2 ratings

Polub Gazetę Bałtycką na Facebooku:

Autor

Redakcja

- Gazeta Bałtycka

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>




Jazzowy Zespół Muzyczny