Volvo S60 - problem ze sprzęgłem | Gazeta Bałtycka
Opublikowano: 13.10.2012

Volvo S60 – problem ze sprzęgłem

Nasza Czytelniczka postanowiła podzielić się doświadczeniami z jazdy Volvo S60. Użytkowanie tego auta nie przebiega jednak tak, jak by sobie to wyobrażała.

Volvo S60 R1; nasza Czytelniczka ma problem ze sprzęgłem.

Witam serdecznie.
Mam duży problem. W 201 r. w kwietniu kupiłam VOLVO S 60 w salonie VOLVO w Szczecinie. Samochód posiada 2-letnią gwarancję. W marcu tego roku zauważyłam że spod maski zaczął wydobywać się nieprzyjemny zapach spalenizny. Umówiłam wizytę w serwisie, ale z trudem dojechałam na miejsce, ponieważ samochód zaczął całkowicie tracić moc.

Na miejscu stwierdzono spalone sprzęgło, tarczę. Nadmieniam, że prawie po roku czasu przebieg na liczniku to 3.600 km. Niestety serwis próbował obwinić za zaistniałą sytuację użytkownika pojazdu.

Samochodem jeżdżę do pracy w miejscowości Goleniów, nie po górach, gdzie występowałoby nadmierne używanie sprzęgła.

Po dużych trudnościach serwis dokonał wymiany na własny koszt, twierdząc jednocześnie, że jest to bezsporna wina moja. Niestety sytuacja powtórzyła się po przejechaniu następnych 2.000 km. Po sprawdzeniu okazało się, że po raz kolejny tarcza jest przypalona, niestety serwis absolutnie winę przypisuje mnie.

Jestem kierowcą z 20-letnim stażem posiadania prawa jazdy, jest to mój czwarty samochód i naprawdę wiem kiedy należy używać sprzęgła i do czego ono służy.

Aktualnie samochód jest rozebrany w serwisie i po deklaracji że poniosę koszty, (nie są małe) zajmą się naprawą, jeżeli nie, to stawiają do dyspozycji. Jako przyczynę takiego stanu, serwisanci podają; „za wolno ruszam”, „za szybko zmieniam biegi”. Czegoś podobnego nie słyszałam nigdy.

Proszę o poradę, co mogłoby być przyczyną tej sytuacji, bo w żadnym przypadku nie poczuwam się do winy, poza tym czy to możliwe, że przy tak małym przebiegu (5600 km) przy zwykłej codziennej eksploatacji takiej klasy samochodu, możliwe jest dwukrotne spalenie tarczy sprzęgła?

Ja jestem po prostu załamana. Bardzo proszę jeżeli to możliwe, o jakąś informację czy sugestię.

Pozdrawiam, Genowefa

Szanowna Pani.
Z informacji które zebraliśmy w związku z Pani listem, nie wynika, aby w autach występowała jakakolwiek usterka dotycząca sprzęgła. Nie mamy także informacji o podobnych usterkach wśród innych użytkowników tego modelu.

Oczywiście istnieje możliwość, że trafiła Pani na wadliwy, usterkowy egzemplarz auta, ale w tym wypadku to bardzo mało prawdopodobne.

Naszym zdaniem serwisanci Volvo najprawdopodobniej mają rację. Usterka może wynikać ze złego użytkowania sprzęgła i złej techniki jazdy, którą być może wypracowała Pani przez lata. Do tej pory, użytkowane przez Panią wykazywały większą odporność na tego rodzaju błędy. W przypadku auta nowoczesnego R1; okazało się inaczej.

Jedną z pośrednich przyczyn usterki może być także np. stosunkowo duża moc samochodu R1; która powoduje, że nieumiejętne używanie sprzęgła powoduje, że może ono ulec bardzo szybkiemu zużyciu.

Odnosząc się do fragmentu Pani listu informujemy, że jazda w terenie górzystym, przy odpowiedniej technice jazdy, nie powinna nadmiernie obciążać sprzęgła.

Nasza porada

Najlepiej wybrać auto z automatyczną skrzynią biegów. Obecnie na rynku jest bardzo dużo modeli, które dysponują tego typu rozwiązaniem. Także w przypadku modelu jest możliwość zamówienia automatycznej skrzyni biegów. Takie rozwiązanie jest wygodne, a osiągi w zasadzie nie odbiegają już od tych uzyskiwanych przez z manualną skrzynią biegów.

Autor

- Gazeta Bałtycka

Dodaj komentarz

XHTML: Można użyć znaczników html: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>



Moto Replika